پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376311 تاریخ : 1397/06/19-18:16:15
,10033,
فائو برای کنترل کانون های بحران گرد و غبار وارد عمل می شود

فائو برای کنترل کانون های بحران گرد و غبار وارد عمل می شود

معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل ها و مراتع گفت: سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای کنترل کانون های بحران گرد و غبار تاثیر گذار بر ایران وارد عمل می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، ناصر حیدری پور روز دوشنبه در حاشیه گردهمایی هماهنگی و هم اندیشی امور مراتع کشور در مشهد گفت: 70 تا 80 درصد منشا گرد و غبار در ایران منابع و کانون های خارجی است که در این زمینه همه کشورهای منطقه باید مشارکت کنند.

وی اظهار داشت: در این راستا مسئولان فائو برای تهیه و تدوین سند همکاری منطقه ای در حوزه بیابان زدایی و بهره گیری از ظرفیت کشورهای منطقه در این زمینه، مهرماه امسال به ایران سفر می کنند.
معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل ها و مراتع گفت: با توجه به اینکه گرد و غبار موجود در ایران متاثر از کشورهای افغانستان، ترکمستان، عراق، سوریه و اردن است، مشارکت جدی کشورهای منطقه و مداخله یک سازمان بین المللی واسط برای مدیریت این وضعیت ضرورتی بود که با موافقت فائو محقق شد.
وی افزود: هم اکنون در زمینه کانون های فرسایش بادی بحرانی در کشور چند اولویت داریم که شامل خوزستان، دشت سیستان، ارومیه و جنوب کرمان در جازموریان و ریگان بم می باشد.
حیدری پور اظهار داشت: سطح کانون های تحت تاثیر فرسایش بادی در ایران 32 میلیون هکتار و کانون های بحرانی و فوق بحرانی هفت میلیون و 700 هزار هکتار است.
وی گفت: ایران از نظر سطح کانون های فرسایش بادی دارای رتبه پنجم در منطقه است اما تحت تاثیر کانون های فرسایش بادی دیگر مناطق قرار دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران