پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 327908 تاریخ : 1397/01/26-10:17:27
,8,
فاینکس 2018، فرصتی برای فرهنگ سازی سه جانبه در اقتصاد

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس:

فاینکس 2018، فرصتی برای فرهنگ سازی سه جانبه در اقتصاد

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس، در خصوص روند جذب سرمایه گذار خارجی از طریق فاینکس 2018 گفت: از نظر منطقی باید در ابتدا بستر حضور سرمایه گذار خارجی در کشور فراهم شود تا بتوان به راحتی در انتظار ورود آنها بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بهروز خدارحمی، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس، گفت: نیاز به آماده سازی بسترهای قانونی و بین المللی حضور سرمایه گذاران خارجی داریم و باید زیرساخت ها را در این زمینه مهیا کنیم.

خدارحمی افزود: پس از برجام، عملا چندین سال زمان نیاز است تا شرکت هایی که پتاسیل پذیرش سرمایه گذار خارجی را دارندبتوانند bankable شوند و آماده پذیرش سرمایه گذار خارجی باشند.

این استاد دانشگاه در خصوص فرصت ایجاد شده در فاینکس 2018 برای جذب سرمایه گذار خارجی بیان داشت: نمایشگاه امسال فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه پذیران و سرمایه گذاران واقعی است و به نظر می رسد درصد قراردادها و مراودات در نمایشگاه امسال بیشتر باشد و فرصت های مناسبی در این زمینه فراهم شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: امروز هر کسی در هر مجموعه ای دغدغه مالی دارد. همه ما نیاز به سرمایه گذاری داریم به خصوص که نیاز داریم فرصت های سرمایه گذاری در بازارهای مختلف را بشناسیم و به نظر تنها مکانی که می توان تمام ارائه دهندگان چنین خدماتی را گرد هم ببینیم و از خدمات آنها مطلع شویم و آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم نمایشگاه بورس، بانک و بیمه است.

وی ادامه داد: فاینکس 2018 رویدادی است که مجموعه بورس، بانک و بیمه و تمام خدمات ارائه شده توسط این سه صنعت بزرگ مالی کشور به آحاد جامعه معرفی می شود. روش های سنتی و نوین معاملاتی معرفی و به مخاطبین عرضه می شود به همین دلیل این رویداد یک فرصت طلایی است برای افرادی که می خواهند از تمام زوایای پیدا و پنهان بازارهای مالی کشور باخبر شده و نسبت به آینده اقتصادی و سرمایه گذاری خود تصمیم بگیرند.

خدارحمی در این خصوص افزود: هم به جهت افرادی که از این رویداد بازدید می کنند و هم به این دلیل که پوشش خبری مناسبی در سراسر کشور به صورت منسجم برای آن ایجاد می شود فاینکس 2018 رویداد بزرگی است. جریان خبری ایجاد شده در فاینکس، یک فرهنگسازی همه جانبه برای هر سه بازار است و به طور حتم، اثر بسزایی در این زمینه دارد.

وی اظهار داشت: کمتر جایی به صورت منسجم برای حوزه هایی همچون فین تک و فناوری مالی در کشور پیش بینی شده و به نظر می رسد فاینکس فرصت مغتنمی باشد تا این حوزه ها نیز به صورت کامل معرفی شود.

این استاد دانشگاه در خصوص پیاده سازی شعار امسال در بازار سرمایه عنوان داشت: اگر قرار است از کالای ایرانی حمایت شود باید از تولید داخلی حمایت کنیم و به معنی کلان تر باید از سرمایه گذاری های مولد و سرمایه گذاری هایی که موجب ارزش هستند و نمایندگان آنها نیز در بازار سرمایه حضور دارند، حمایت شود.

 


منبع:بازار سرمایه

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 333
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران