پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 308389 تاریخ : 1396/08/17-12:58:37
,8,
عوامل کلیدی افزایش قیمت نفت در جهان

یک کارشناس انرژی مطرح کرد:

عوامل کلیدی افزایش قیمت نفت در جهان

افزایش قیمت نفت به بالای 70 دلار، واجد یک سود بلند مدت است و کشورهای تولیدکننده با افزایش قیمت این کالا، سیاست های جدیدی را دنبال خواهند کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ بازار نفت در طی هفته های اخیر یک روند رو به رشد را تجربه کرده است که در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.

علیرضا سلطانی، عضو هیئت علمی دانشگاه و کارشناس اقتصاد انرژی در خصوص روند آتی قیمت نفت اظهار داشت: امروز قیمت نفت رکورد جالبی را تجربه کرده است و قیمت نفت برنت به بیش از 63 دلار در هر بشکه رسید که طبیعتا قیمت سایر شاخص های نفتی در بازارهای دیگر هم افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

وی در این خصوص ادامه داد: این روند ممکن است در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد و قیمت نفت نیز با همین مسیر، به صعود خود ادامه دهد . اما به نظر می رسد که قیمت نفت از مرز 70 دلار فراتر نرود به این دلیل که افزایش قیمت در طولانی مدت برای کشورهای تولیدکننده توجیه پذیر نیست.

سلطانی متذکر شد: افزایش قیمت نفت به بالای 70 دلار، واجد یک سود بلند مدت است و کشورهای تولیدکننده با افزایش قیمت این کالا، سیاست های جدیدی را دنبال خواهند کرد. قیمت نفت بالای 60 و 70 دلار، تولید نفت را از میادین نفتی در کشورهای آمریکا و کانادا و آمریکای لاتین توجیه پذیر می کند  که این مسئله می تواند به کاهش قابل توجه قیمت نفت منجر شود که طبعا مورد توجه کشورهای تولیدکننده نفت اوپک نیست.

وی در ادامه با اشاره به تولیدات نفت شیل نیز اظهار داشت: افزایش قیمت نفت فراتر از 70 دلار، تولید نفت شیل را توجیه پذیر می کند.

سلطانی در ادامه تصریح کرد: عواملی که موجب افزایش قمت نفت در روزهای اخیر در جهان بوده است به دو عامل کلیدی باز می گردد. عامل اول، تنش های سیاسی در منطقه خاورمیانه به خصوص تنش های داخلی در عربستان است . موضوع بازداشت شاهزادگانی که در ساختار سیاسی و اقتصادی عربستان نقش تعیین کننده داشتند.

وی به دومین عامل افزایش قیمت نفت اشاره داشت و گفت: عامل دوم هماهنگی ها و رایزنی هایی است که در هفته های اخیر بین کشورهای تولیدکننده نفت در قالب اوپک ایجاد شده است .

وی در پایان به افزایش  قیمت نفت طی روزهای اخیر در بازارهای جهانی اشاره کرد و گفت: ممکن است این روند افزایشی مدتی ادامه داشته باشد، اما به نظر می رسد که رویه طولانی مدتی نداشته باشد و با کاهش تنش های عربستان، این روند نیز به طور مطلوب و عادی ادامه پیدا کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 356
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران