پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267731 تاریخ : 1395/12/16-10:55:50
,5,17,
عملکرد مطلوب بخش علمی در اجرای قرارداد طرح ازدیاد برداشت از میادین نفت و گاز

دبیر کنفرانس توسعه میادین نفت و گاز مطرح کرد:

عملکرد مطلوب بخش علمی در اجرای قرارداد طرح ازدیاد برداشت از میادین نفت و گاز

دبیر دومین کنفرانستوسعه میادین نفت و گاز کشور عملکرد هفت دانشگاه و 2 مرکز پژوهشی در اجرای قرارداد طرح ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز کشور را با وجود برخی مسایل و مشکلات مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکتر سیدشهاب الدین آیت اللهی روز دوشنبه در دومین کنفرانس توسعه میادین نفت و گاز کشور با محوریت طرح های توسعه فناوری ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز از سوی 9 مرکز دانشگاهی و پژوهشی کشور که با حضور جمعی از متخصصان داخلی و بین المللی این حوزه همراه بود، در سخنانی این همکاری مناسب جامعه علمی در عمل به تعهدات خود در قرارداد طرح ازدیاد برداشت نفت و گاز از میادین را در شرایطی دانست که برخی مسایل از جمله بروکراسی پیچیده و عدم اجرای تعهدات مالی و همچنین تغییرات گسترده در اجرای آن سایه افکنده است.

وی با اشاره به روند اجرای قراردادها و پیشرفت کارهای انجام شده توسط دانشگاه ها گفت:با گذشت دو سال از اجرای قرارداد مذکور دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با حداکثر توان در عمل به تعهدات خود تلاش کرده اند که این می تواند هر دو مجموعه وزارت علوم و نفت را تحت تاثیر قرار دهد.
مدیر پژوهشکده بالادستی نفت دانشگاه صنعتی شریف، راه اندازی مرکز ازدیاد برداشت و تجهیز آن، آماده سازی آزمایشگاه فنی، شناسایی امکانات موجود در کشور و کشورهای همجوار به منظور ایجاد شبکه های مشاورین و امکانات آموزشی، تشکیل جلسات متعدد با کارشناسان و مدیران شرکت های نفت تابعه را بعنوان برخی از اقدامات دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در عمل به تعهدات خود در قرارداد طرح ازدیاد برداشت نفت و گاز از میادین کشور برشمرد.
آیت اللهی تهیه پروپوزال های مرتبط با RFP های اولویت دار، تشکیل جلسات شورای راهبردی طرح ها در دانشگاهها، هماهنگی بین دانشگاه ها و مراکز پژوهشی برای هم افزایی و همچنین ارایه مشکلات اجرای طرح ها به وزیر نفت و معاونین مربوطه و ایجاد قطب های پژوهشی مشترک بین دانشگاهها برای کار بر روی عناوین پژوهشی خاص را از دیگر اقدامات دانشگاهها و مراکز پژوهشی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه دیگر زمان استحصال نفت و گاز به سرآمده است، به کاهش سهم کشورهای تولید کننده نفت درخاورمیانه اشاره کرد و گفت:در حالی که سهم کشورهای منطقه در سال 1994 حدود 60 درصد بود در سال 2004 این میزان به 55 درصد و در سال 2014 به 48 درصد کاهش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه برخی از کشورها در سال های گذشته از تکنولوژی برای بهره برداری بیشتر از میادین نفتی استفاده کرده اند،افزود:اگربخواهیم حداقل سهم خودمان را در بازار صادرات و مصرف داخلی حفظ کنیم باید تکنولوژی بهره برداری از میادین را ارتقا دهیم.
وی با اشاره به برگزاری نخستین کنفرانس توسعه میادین نفت و گاز کشور در دو سال پیش اظهارکرد: هدف اصلی ما بحث و پیگیری قراردادهای دانشگاهی است.
وی با بین اینکه بیش از 100 میلیارد بشکه نفت در میادین نفتی نهفته است، بر استفاده صحیح از دانش و نیروهای تحصیلکرده دانشگاهی برای بهره برداری مطلوب از میادین نفت و گاز کشور تاکید کرد.
دومین کنفرانستوسعه میادین نفت و گاز کشور با محوریت طرح های توسعه فناوری ازدیاد برداشت که طبق قراردادی به 9مرکز دانشگاهی و پژوهشی کشور شامل پژوهشکده ازدیادبرداشت از مخازن نفت و گاز، پژوهشگاه صنعت نفت، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی سهند، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعت نفت واگذار شده است با حضور متخصصین بین المللی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. 
همچنین در بخش علمی این کنفرانس مجموعه ای از فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان دکتری از جمله 60 مقاله در زمینه ازدیادبرداشت از مخازن نفت و گاز بصورت پوسترارائه شد.
بخش نمایشگاهی این کنفرانس نیز به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی برگزار کنندگان این کنفرانس، شرکتهای اکتشاف و تولید مورد تایید وزارت نفت و شرکتهای خارجی همکار اختصاص داده شده است.
نماینده کنسرسیوم نفتی PERGAS و نماینده شرکت IFP میهمانان خارجی شرکت کننده در این کنفرانس هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 443
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران