پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 389036 تاریخ : 1397/07/22-13:59:42
,17,
عزم ملی در راستای مبارزه با فرار مالیاتی

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد:

عزم ملی در راستای مبارزه با فرار مالیاتی

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: باید مبارزه با فرار مالیاتی را به یک عزم ملی در کشور تبدیل کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور،  تاجمیر ریاحی، مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور در نشستی با مدیر کل، معاونین و روسای امور مالیاتی خراسان رضوی در مشهد به اهمیت درآمدهای مالیاتی در کشور و لزوم اقدامات مقابله کننده با عوامل مخل این درآمد ها به خصوص فرار مالیاتی اشاره کرد و گفت: با تمرکز بر موضوع مقابله با فرار های مالیاتی تا حدود زیادی می توان نسبت به تحقق درآمدهای مالیاتی بدون افزایش مالیات مودیان موجود دست یافت.

تاجمیر ریاحی اظهار داشت: نظرسنجی های به عمل آمده حاکی از آن است که مودیان از دادن مالیات ناراحت نیستند و مردم مشکلی با پرداخت مالیات ندارند بلکه آن چیزی که مردم را آزار می دهد تبعیض مالیاتی است.
وی افزود: تبعیض مالیاتی باعث می شود مهمترین سرمایه اجتماعی موجود در کشور که همان اعتماد مردم به حاکمیت و نظام است در معرض آسیب قرار بگیرد و در نهایت موجب ریزش سرمایه می شود.
تاجمیر ریاحی با اشاره به گسترده بودن ابعاد فرار مالیاتی در کشور گفت: امروز اراده سازمان امور مالیاتی مقابله با فرار مالیاتی است و این سازمان به تنهایی نمی‌تواند با فرارهای مالیاتی مبارزه کند و نیازمند کمک دیگر دستگاه‌ها به ویژه دستگاه قضایی است.
وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح جامع مالیاتی و ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم بانک های اطلاعاتی سازمان قوی شود و به صورت سیستمی بتوانیم درآمدها را در همه حوزه ها شناسایی و شفاف سازی کنیم تا جلوی بسیاری از فرارهای مالیاتی گرفته می شود.
تاجمیر ریاحی با اشاره به قانون مالیات‌های مستقیم و تمرکز سازمان بر موضوع فرار مالیاتی ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه قضایی، مراجع نظارتی و امنیتی مبارزه با فرار مالیاتی را به یک عزم ملی در کشور تبدیل می کنیم.
مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه همه اقتصاددان ها متفق القول درآمدهای مالیاتی را یکی از بهترین درآمدهای داخلی می دانند، گفت: یکی از برنامه های مهم و مورد تاکید اقتصاد مقاومتی کاهش اتکا به درآمدهای نفتی و افزایش درآمدهای داخلی است.
یعقوب نژاد اظهار داشت: در حال حاضر مالیات تنها وسیله ای برای کسب درآمد نیست بلکه به عنوان ابزار اعمال سیاست های اقتصادی دولت است و در واقع دولت با وصول مالیات سیاست های اقتصادی را تعدیل و مصرف را کنترل می کند.
وی گفت: سازمان امور مالیاتی سعی می کند درآمدهای مالیاتی را بدون فشار بر مودیان موجود و از طریق پیگیری معوقات مالیاتی، جلوگیری از فرارهای مالیاتی و بررسی دقیق تراکنش های بانکی مشکوک تامین کند.
مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی با اشاره به قانون مالیات های مستقیم اظهار داشت: خوشبختانه اداره کل دفتر حقوقی سازمان در چند سال اخیر پیگیری های ویژه ای با محوریت جلوگیری از فرار مالیاتی و اجرای قرارهای معوق مالیاتی انجام داده که در افزایش و تامین درآمدهای عمومی دولت نقش بسزایی داشته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 369
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران