پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305829 تاریخ : 1396/07/16-12:04:34
,15,
عرضه توانمندی های ایران در نمایشگاه جیتکس 2017

عرضه توانمندی های ایران در نمایشگاه جیتکس 2017

هیئت اعزامی اتاق بازرگانی تهران برای حضور در رویداد فناوری جیتکس 2017 در دبی که شامل 12 استارت‌آپ بخش خصوصی است، عازم محل این نمایشگاه در امارات شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، این هیئت تلاش می کند توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش خصوصی ایران در حوزه فناوری را به معرض نمایش بگذارد.

هومن حاجی‌پور، معاون کسب‌وکار و سرپرست هیئت اعزامی اتاق بازرگانی تهران به نمایشگاه جیتکس 2017 با اشاره به اهداف اتاق برای حمایت از حضور 12 استارت‌آپ در این رویداد بزرگ حوزه فناوری و تجاری بین‌المللی گفت: پاویون جمهوری اسلامی ایران سال‌های 2015 و 2016 با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد و صندوق نوآوری و شکوفایی در نمایشگاه جیتکس برپا شد و برای نخستین بار است که اتاق تهران هم به نمایندگی از بخش خصوصی کشور با افتتاح یک غرفه در این رویداد 12 استارت‌آپ را به این نمایشگاه اعزام ‌کرده است.
وی افزود : اتاق تهران در نمایشگاه جیتکس 2017 غرفه‌ای دارد که به صورت رایگان در اختیار این استارت آپ‌ها قرار ‌می‌گیرد تا برای معرفی توانمندی‌ها و کسب و کار خود اقدام کنند.

حاجی‌پور درباره روند انتخاب استارت‌آپ‌های صاحب‌ صلاحیت، جهت بهره‎مندی از حمایت اتاق تهران برای حضور در نمایشگاه جیتکس 2017 دبی گفت : 56 استارت‌آپ برای حضور در فرآیند داوری، درخواست خود را به اتاق تهران ارائه دادند و در مرحله اول 25 استارت‌آپ با در نظر گرفتن ملاک‌های مختلف مانند ایده ، عمر شروع استارت‌آپ، سطح بهره‌مندی از فناوری و قابلیت تطابق با بازار‌های جهانی پذیرفته شدند و به مرحله داوری رسیدند و 12 استارت‌آپ برگزیده شدند.
وی ادامه داد: استارت‌آپ‌ها نه تنها در کشورهای توسعه‌یافته بلکه در کشورهای منطقه نیز رو به رشد بوده و سرمایه‌گذارانی از سراسر جهان را به خود جذب کرده‌اند و حضور در این رویداد ، فرصت بزرگی برای این استارت‌آپ‌ها و حوزه فناوری کشور است.
معاون کسب‌ و کار اتاق تهران با اشاره به اینکه بیکاری به عنوان یکی از ابرچالش‌های اقتصاد ایران معرفی ‌می‌شود، حرکت به سوی اکوسیستم استارتاپی را برای کشور، الزامی دانست و گفت : جمعیت جوان و تحصیلکرده ایران توانمندی بالایی برای حضور و فعالیت در کسب‌وکارهای نوین دارد.
حاجی پور تصریح کرد: بازار کشور و منطقه نیز ‌می‌تواند بستری مناسب برای رشد استارت‌آپ‌ها و کاهش نرخ بیکاری در میان جوانان محسوب شود ، مشروط بر اینکه ریسک‌های اقتصادی به حداقل برسد و با بهبود فضای کسب‌ و کار ، ترس از شکست در میان کارآفرینان جوان کاهش یابد.
حاجی‌پور با اشاره به اینکه اتاق تهران حمایت از کسب‌وکار‌های نوین را در دستور کار دارد، گفت: به دلیل رشد روزافزون شرکت‌های دانش‌بنیان، اتاق تهران 
در صدد است به بهبود شرایط رشد این شرکت‌ها از طریق تعامل با دولت و اصلاح قوانین و مقررات کمک کند زیرا وظیفه ذاتی اتاق ، حمایت از بخش خصوصی است و بخش خصوصی اکنون در حال تغییر شکل به کسب‌وکار‌های نوین و مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
نمایشگاه جیتکس 2017 از امروز 16 مهر کار خود را در مرکز تجاری دبی در امارات متحده عربی آغاز می‌کند و تا پایان هفته برقرار است. 
در این رویداد بزرگ جهانی ، فعالان حوزه فناوری و کسب‌ و کارهای نوین برای ارائه آخرین ایده‌ها و خلاقیت‌های خود گردهم آمده اند و در صدد جذب سرمایه‌گذار خواهند بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 351
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران