پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349644 تاریخ : 1397/03/05-12:23:26
,11,
عدم مهار گرانی مسکن رشد معاملات را متوقف می کند

محمدیان:

عدم مهار گرانی مسکن رشد معاملات را متوقف می کند

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه ارایه تسهیلات ارزان راهکاری برای از بین بردن حباب نرخ ها در بازار مسکن است، گفت: عدم توقف گرانی مسکن رشد معاملات را متوقف خواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، اقبال محمدیان با اشاره به تلاش های دولت در راستای نوسازی بافت فرسوده، گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات و همچنین افزایش مدت بازپرداخت اقساط این نوع وام ها اقدامی در راستای تاثیرگذاری این سیاست بر بازار مسکن بوده است.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ارایه تسهیلات ارزان راهکاری برای از بین بردن حباب نرخ ها در بازار مسکن است، افزود: رشد معاملات در ماه های اخیر نشان می دهد که سیاست تسهیلات دهی با وجود برخی معایب توانسته اثرگذاری مطلوبی بر بازار داشته باشد؛ اما باید بدانیم که رشد معاملات تا زمانی ادامه دارد که گرانی متوقف شود.

نوسازی مسکن سرعت گرفته است

وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت های فرسوده در پی سیاست های جدید دولت در بخش پرداخت وام سرعت بیشتری گرفته است، تصریح کرد: تعلل در نوسازی این بافت ها به علت کمبود یا نبود منابع مالی بوده که اکنون با رفع این مانع بهبود وضعیت این بافت ها مشهود شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شاید تسهیلات دهی در بخش مسکن تا حدودی به بزرگ شدن حباب نرخ ها در این حوزه منجر شد، گفت: همه می دانیم که رونق در بخش مسکن همیشه با گرانی محدودی همراه بوده؛ اما دولت می تواند با تشدید کنترل ها روند قیمتی در این بازار را رصد کند.

دولت مشوق حضور بخش خصوصی در نوسازی بافت فرسوده باشد

محمدیان با تاکید بر اینکه ستاد بازآفرینی شهری نیز در زمینه نوسازی بافت های ناکارآمد ورود خوبی داشته است، افزود: مهم ترین دستورالعملی که در این ستاد دیده می شود توجه به حضور بخش خصوصی برای بهسازی بافت های فرسوده است که این خود از حضور دولت در این حوزه می کاهد.

وی بر ضرورت تعامل بیشتر دستگاه های مختلف اجرایی در روند نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد تاکید کرد و گفت: دولت باید تنها سیاست گذار این حوزه باشد تا بتواند بخش های مختلف اجرایی در این حوزه از جمله شهرداری را در روند کارها مدیریت کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بخش عمده ای از رونق بیش از 30 درصدی بازار مسکن نتیجه اثرگذاری سیاست ها در حوزه تسهیلات دهی به ویژه در بخش بافت های ناکارآمد بوده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 287
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران