پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 348952 تاریخ : 1397/02/26-12:50:07
,6,
عدم حمایت از کالای ایرانی در صنعت موتورسیکلت

عدم حمایت از کالای ایرانی در صنعت موتورسیکلت

نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران در خصوص توقف شماره گذاری موتورسیکلت ها گفت: تا این ساعت که با شما صحبت می کنم شماره گذاری موتورسیکلت ها همچنان متوقف است و در سال 97 حتی یک دستگاه موتورسیکلت داخلی شماره گذاری نشده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ ابولفضل حجازی با اشاره به عدم حمایت از کالای ایرانی در صنعت موتورسیکلت گفت: در حال حاضر موتورسیکلت هایی در کشور شماره گذاری می شوند که فول سی کی دی هستند و حتی از یک پیچ ایرانی در آنها استفاده نمی شود و بالای 1500 دلار قیمت دارند.

وی با اشاره به افزایش استانداردهای موتورسیکلت اظهار داشت: استانداردهای اروپا قرار است بر کالایی اعمال شود که 40 سال در تحریم بوده است، فاقد ماشین آلات روز دنیا است و زیر ساخت های مورد نیاز آن فراهم نشده است.

وی تصریح کرد: تولید کنندگان داخلی موتورسیکلت توان و سرمایه اجرای استانداردهای یورو 4 را ندارند زیرا اکثر تولیدکنندگان زیر بار بدهی هستند و هنوز سرمایه تولیدات چند سال قبل آنها برنگشته است.

وی تاکید کرد: استاندارد یورو 4 در کشور چین به دلیل عدم وجود تکنولوژی تا کنون اعمال نشده است در حالیکه نیمی از موتورسیکلت های دنیا را تامین می کند.

وی در ادامه به کاهش شدید صنعت گران حوزه موتورسیکلت در ایران اشاره کرد و گفت: زمانی بیش از 200 واحد فعال تولید کننده موتورسیکلت در کشور وجود داشت اما در حال حاضر کمتر از 20 واحد فعال در کشور وجود دارد.

وی در ادامه افزود: در سال 80 سالانه بیش از 150 هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید می شد، اما متاسفانه قوانین به گونه ای رقم می خورد که شرایط به نفع واردات پیش رود چنانچه در سال جاری تا کنون حدود 10 هزار دستگاه موتورسیکلت فول سی کی دی وارد شده از چین، هند و اروپا شماره گذاری شده است.

نایب رئیس سندیکای تولید کنندگان موتورسیکلت ایران در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر حدود 10 هزار نفر بیکار هستند و از طرفی سرمایه تولید کنندگان مانند شمع در حال آب شدن است و چیزی از صنعت موتورسیکلت باقی نمانده است.

حجازی در خصوص عدم سرمایه گذاری در صنعت موتورسیکلت در کشور خاطر نشان کرد: در هیچ کجای دنیا سرمایه گذاران با بهره های 25 یا 30 درصد اقدام به ایجاد زیر ساخت نمی کنند و به دلیل شرایط ناپایدار فعلی کسی حاضر به سرمایه گذاری، حتی با سود صفر درصد، نیست زیرا به آینده اطمینان ندارد.

وی تاکید کرد: برخی صنایع استانداردهای ساده تری دارند، از مشارکت های خوبی بهره می برند ضمن اینکه از فروش خوبی هم برخوردارند ولی در برخی از صنایع باید بر اساس واقعیت ها و استانداردهایی که در توان تولید کننده است تصمیم گیری ها صورت گیرد.



 منبع: خبر خودرو



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 365
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران