پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 328006 تاریخ : 1397/01/28-13:29:30
,21,
عدم حذف تولید داخل خط قرمز کشور است

قاضی پور در سوال از وزیر بهداشت:

عدم حذف تولید داخل خط قرمز کشور است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر بهداشت از عدم صحیح بودن آمار ارائه شده از واردات صافی دیالیز به کشور انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نادر قاضی پور در نشست علنی امروز (سه شنبه، 28 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، در مورد آمار ارائه شده از سوی وزیر بهداشت در رابطه با واردات صافی دیالیز گفت: آنچه وزیر در مورد صافی دیالیز ارائه داد کذب محض است، آمار غلط بوده و صحبت های وی قابل استناد نیست، کما اینکه در این مورد مدارک مستندی در کمیسیون بهداشت وجود دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش واردات صافی دیالیز خیانت به کشور محسوب می شود، ادامه داد: تولید ناموس مملکت است،به همین دلیل مقام معظم رهبری امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده است و این در حالی است که متاسفانه برخی از مسئولان کشور به ویژه وزیر بهداشت در خلاف آن و نابودی کالای داخلی اقدام می کنند.

مسئولان باید بدانند حذف تولید داخل خط قرمز ما است

قاضی پور تصریح کرد: مسئولان باید بدانند حذف تولید داخل در این شرایط خط قرمز ما است؛آنهم در جایی که کارگران اقدام به تولید کالاهای باکیفیتی می کنند که به خارج از کشور صادر می شود و این از افتخارات ما است. بنابراین جای شرم دارد که به جای کمک به آنها و پرداخت میلیاردها طلبی که دارند، ارز کشور را صرف واردات کالایی کنیم که آنها اقدام به تولید آن می کنند.

وی توضیح داد: کجای این کار در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و فرمانبرداری از مقام معظم رهبری است؟ از بین بردن اشتغال، تولید و سرمایه ملی چه افتخاری دارد آن هم در شرایطی که کارخانه های تولید صافی دیالیز از ظرفیت تولید سالانه 7.5 میلیون برخوردار هستند و جایی که نیازی کشور تنها 4 میلیون است، ضمن اینکه آقای جهانگیری در کیش کارخانه ای احداث کردند که 2 میلیون ظرفیت تولید دارد، همچنین در منطقه شمس آباد نیز کارخانه ای احداث شده که در شرف تولید 2.5 میلیون صافی دیالیز قرار دارد که در کل 12 میلیون را رقم می زند، بنابراین شما باید آمار را اصلاح کنید.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: هم اکنون در کشور صافی دیالیز از مواد اولیه آلمانی و تحت لیسانس آلمان با رعایت استاندارد اتحادیه اروپا تولید می شود که از بالاترین استاندارد مورد نیاز صادرات به اروپا برخوردار است.ضمن اینکه بعد از به خودکفایی رسیدن کشور در طول 4 سال گذشته، صادرات این محصولات به کشورهای منطقه آغاز شده است.

وزارت بهداشت،صنعت و سازمان غذا و دارو  صادرکنندگان صافی دیالیز را به عنوان واحدهای نمونه برتر معرفی کردید

قاضی پور خطاب به وزیر بهداشت یادآور شد:شما و وزارت صنعت و سازمان غذا و دارو در گذشته صادرکنندگان صافی دیالیز را به عنوان واحدهای نمونه برتر صنعت کشور معرفی کردید و این در شرایطی است که همچنان از واردکنندگان این محصول حمایت می کنید. چرا در این شرایط محصولات چین و هند را وارد می کنید؟

وی خطاب به وزیر بهداشت افزود:شما هرکجا که نشستید به این نکته اشاره کردید که تولیدات داخلی به شما ارتباطی ندارد،چرا که تنها به فکر حفظ سلامت بیماران خود هستید،این حرف عوام پسندی است؛چرا که شما استاد واردات هستید،کما اینکه در گذشته به طور انحصاری از شرکت های آمریکایی که صاحبان آنها رژیم صهیونیستی بوده، محصول وارد کردید. آیا نباید به فکر کارگر ایرانی باشید؟

آسیب های وارد شده به بیماران بر اثر استفاده از صافی های دیالیز چینی 

قاضی پور با اشاره به شکایاتی که به نهادهای نظارتی مجلس نسبت به آسیب وارد شده ناشی از استفاده از صافی های دیالیز چینی واردشده به کشور به بیماران وارد شده،تاکید کرد: مشاور شما در سال گذشته درخواست دریافت مجوز برای ورود یک میلیون واردات چینی داشته است، اما کمیسیون بهداشت در مقابل این خواسته ایستادگی کرد، چرا که در پی این اقدام بیماران دیالیزی باید با گوشت و پوست خود هزینه این خیانت را پس می دادند.

وی خطاب به وزیر بهداشت گفت:شما در مناقصه ساخت و بهره برداری مرکز دیالیز برخلاف گزارش سازمان بازرسی کل کشور که به صورت محرمانه در تاریخ 9 آبان 1396 در قالب 5 صفحه به شما داده شده بود و توسط ابراهیم شادمان به شما ابلاغ شد، مجوز دادید که در چند استان کشور مرکز درمانی دیالیز بزنند که این مغایر قانون است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به وزیر بهداشت افزود: شما که قسم به حفظ جان مردم خورده اید، چرا سلامت آنها را به دلالان سپرده اید؟ آنهم در شرایطی که فراموش نکرده ایم زمانی که در کشور قادر به تولید صافی دیالیز نبودیم این محصولات چندین برابر قیمت واقعی آن به دولت فروخته می شد،اما بعد از تولید آن درکشور قیمت آن به نصف رسید، بنابراین معلوم می شود که سود پیش از این که به واردکنندگان تعلق می گرفت از جیب بیماران دیالیزی پرداخت می شده است.

دانشگاه های تحت پوشش وزارت بهداشت میلیاردها تومان بدهی به تولیدکنندگان داخلی دارند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر بهداشت با یادآوری شرایط کشور در دوران تحریم خاطرنشان کرد: آیا فراموش کرده اید در دوران تحریم که تولیدکنندگان داخلی نیز تحریم شده بودند،تولیدکنندگان هند، چین و آمریکا با دریافت پول نقد نیز حاضر نبودند این محصول را به ما بفروشند!

وی یادآور شد:دانشگاه های تحت پوشش ما درشرایط کنونی میلیاردها تومان بدهی به تولیدکنندگان داخلی دارند و از این طریق راه نابودی آنها روشن شده است.

قاضی پور با انتقاد ازعملکرد برخی مسئولان که موجب تضعیف روند صادرات شده اند،تصریح کرد: آقای وزیر گفته است که تولیدکنندگان داخلی این محصولات را با دوبرابر قیمت به ما می فروشند و این درحالی است که قیمت را همیشه وزارت بهداشت تعیین می کند.از سوی دیگر در کمیسیون بهداشت گفته است که تولیدکنندگان دزد هستند، بنابراین بنده به عنوان عضو فراکسیون کارگری اعلام می کنم که تولیدکنندگان داخلی و کارگران ناموس مان هستند، بنابراین اجازه نمی دهم آنها را نابود کنند و این حاشیه سازی ها بازار را برهم زند. قطعا حمایت از تولیدکنندگان داخلی در راستای فرمایش مقام معظم رهبری باید پیگیری شود.

وی افزود: آیا وزارتخانه ای به این گستردگی وظیفه حمایت از تولیدکنندگان داخلی را ندارد و نباید برای تسریع روند صادرات اقدامی کند؟ چرا واردکنندگان کالاهای پزشکی عوارض گمرکی کمتری پرداخت می کنند؟هیات امنای ارزی دراین میان چه وظیفه ای دارد؟چرا تولیدکنندگان باید 9 درصد مالیات ارزش افزوده علاوه بر بیمه و مالیات بپردازند،ولی واردکنندگان از آن معاف باشند؟ اختلاف قیمت اینجا آشکار می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: اگر به من اعتماد ندارید از آقای عارف که زمانی معاون اول رئیس جمهور بود بپرسید که چرا بخشنامه کرد که هیات امنا واردات نداشته باشند؟ و چرا بر خلاف آن واردات انجام شده است؟

اگر وزارت بهداشت قصد حمایت از تولیدکنندگان داخلی را داشت، قوانین را نادیده نمی گرفت

وی خطاب به وزیر بهداشت بیان کرد: شاید در این شرایط بگوییم که به دنبال خرید محصول ارزانتر هستید، اگر وزارت بهداشت قصد حمایت از تولیدکنندگان داخلی را داشت، قوانین را در جهت تسهیل روند واردات نادیده نمی گرفت.از سوی دیگر شما گفته اید قیمت تولید صافی دیالیز در داخل گران است، اما یک بار رفتید بپرسید چطور می خواهند با قیمت پایین تر صادرات داشته باشند و در عین حال با تولید محصولات باکیفیت بتوانند در بازار جهانی رقابت کنند آنهم درشرایطی که یارانه متعددی به واردات دارو و لوازم یک بار مصرف اختصاص یافته است؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: شما با استفاده از انواع یارانه ها،ارز مبادلاتی و معافیت از پرداخت عوارض گمرکی و بیمه ،صافی دیالیز را ارزانتر وارد می کنید و این در حالی است که در تمامی دنیا دولتها از تولیدکنندگان داخلی حمایت می کنند،اما در کشور ما خلاف این روند رفتار می شود که این در تضاد با سیاست های تصدی گری دولت و اصل 144 قانون است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: ما در مقابل اینگونه اقدامات می ایستیم و اجازه نمی دهیم تولیدی که با این زحمت به گفته آقای نوبخت سرپا ایستاده است، با اقدام سودجویان رانت خوار واردکننده نابود شود.

عضو فراکسیون کارگری مجلس یادآور شد: ما از اینجا اعلام می کنیم امکان ندارد به راحتی از این موضوع بگذریم؛بنابراین با تمام قوا از هزاران کارگر شاغل در کارخانجات تولیدکننده صافی دیالیز مملکت حمایت می کنیم و اجازه نمی دهیم واردات افزایش یابد.

قاضی پور خطاب به وزیر بهداشت افزود: من را با شکایت در قوه قضائیه نترسانید،چرا که پیش از این بارها از سوی دولت، معاون سیاسی وزیر کشور، رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست و سایر مسئولان تهدید به شکایت شده بودم،بنابراین بدانید که حاضرم در جهت حمایت از تولید ملی و کارگران ایرانی اعدام شود،اما نظام پایدار بماند.نهادهای پایین آسیب دیده جامعه حفظ شوند، اقتصاد پایدار بماند اما اجازه نمی دهم دلالان به کشور حاکم شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 297
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران