پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349413 تاریخ : 1397/03/01-11:39:13
,17,21,
عبور نقدینگی کشور از مرز هزار و 500 هزار میلیارد تومان/بانک مرکزی اجازه چاپ اسکناس بدون پشتوانه را ندارد

بهمنی مطرح کرد:

عبور نقدینگی کشور از مرز هزار و 500 هزار میلیارد تومان/بانک مرکزی اجازه چاپ اسکناس بدون پشتوانه را ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت:براساس آخرین آمار نقدینگی از مرز هزار و 500 هزار میلیارد تومان گذشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمود بهمنی  با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر چاپ اسکناس بدون پشتوانه، گفت: بانک مرکزی مجاز به چاپ اسکناس چاپ کند بدون پشتوانه نیست و هر تصمیمی که بانک مرکزی برای چاپ اسکناس اتخاذ می کند هیئت نظاری بر آن نظارت و کنترل دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش نقدینگی بر افزایش قیمت ها تاثیر می گذارد، افزود: اثرات نقدینگی در جامعه حدود 6 ماه طول می کشد و پس از 6 ماه آثار خود را برجای می گذارد.

دیگر 25 درصد نقدینگی کشور در اختیار موسسات مالی و اعتباری نیست

وی با بیان اینکه نقدینگی کشور براساس آخرین آمار از مرز هزار و 500 هزار میلیارد تومان گذشته است، ادامه داد: این میزان نقدینگی می تواند آثار و پیامدهای خاصی در اقتصاد کشور داشته باشد، که یکی از آنها آثار تورمی آن در جامعه است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح مباحثی همچون این موضوع که 25 درصد نقدینگی کشور در اختیار موسسات مالی و اعتباری است، یادآور شد: در حال حاضر دیگر 25 درصد نقدینگی کشور در اختیار موسسات مالی و اعتباری نیست چراکه این موسسات تقریبا جمع شده و نقدینگی در دست این موسسات کنترل شده است.

هیئت نظار بر چاپ اسکناس نظارت دارد

وی افزود: تاکنون نقدینگی در موسسات غیرمجوز دار و یا موسسات مجوزداری که آمار و اطلاعاتی از آنها در اختیار بانک مرکزی نبود رسوب کرده بود، اما اکنون آمار و اطلاعات تمام موسات وجود دارد و پول هایی که در این موسسات می نشیند همانند پول هایی بوده که در بانک های دولتی می نشیند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هیئت نظار بر چاپ اسکناس نظارت داشته و در برابر چاپ اسکناس پاسخگو است، تصریح کرد: اتفاقاتی که در اقتصاد کشور رخ می دهد موجب افزایش نقدینگی می شود و آن را نباید به حساب چاپ بدون پشتوانه اسکناس گذاشت، البته گاهی چاپ اسکناس بر اساس برخی اصول لازم است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 347
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران