پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352234 تاریخ : 1397/04/23-11:36:12
,15,
عبور از روش های سنتی و اتخاذ شیوه های نوین، ضامن خدمات رسانی در شرایط رقابتی است

مدیر کل منطقه پستی جنوب شرق:

عبور از روش های سنتی و اتخاذ شیوه های نوین، ضامن خدمات رسانی در شرایط رقابتی است

منطقه پستی جنوب شرق تهران موفق به کسب رتبه نخست کیفیت در ارزیابی عملکرد استانها و مناطق پستی تهران در خرداد ماه شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، منطقه پستی جنوب شرق تهران موفق به کسب رتبه نخست کیفیت در ارزیابی عملکرد استانها و مناطق پستی تهران در خرداد ماه شد.

- منطقه پستی جنوب شرق در ماههای اخیر بویژه خرداد ماه وضعیت خوبی را در بهبود شاخصهای کیفی داشته و موفق به کسب رتبه نخست در بین واحدهای اجرائی کل کشور شده است ، دلیل موفقیت منطقه را چه عواملی می دانید؟

از آنجا که ارتقا کیفیت و کسب رتبه برتر در این مقوله یکباره حاصل نمی شود، یقینا زحمات مدیران قبلی این مجموعه که اصول کیفی را برای کلیه کارکنان به درستی تبیین نموده و با برنامه ریزی صحیح و نظارت های مستمر، انجام کیفی فرایندها را در این منطقه نهادینه کرده اند را نباید نادیده گرفت.

علاوه بر این، خود کنترلی یکایک همکاران در رعایت اصول کیفیت و همچنین بهره گیری از نیروهای پرتوان و با تجربه، تشکیل تیم مجرب، نظارت بر فرایندها به صورت حضوری و غیر حضوری و همچنین بازخوانی مستمر شیوه نامه ها و دستورالعملها را می توان از دیگر عوامل دخیل و تاثیر گذار بر این موضوع عنوان کرد.

- مهمترین شاخص های کیفی و استانداردهای کیفیت چه عواملی هستند؟

عدم شناخت صحیح شاخصهای کیفی برای مدیران به منزله حرکت در تاریکی است و از سوی دیگر شناخت شاخص ها به مثابه گرفتن نبض و فشارخون و .... در تشخیص بیماری می باشد؛ بنابراین واحدهایی که حائز رتبه برتر کیفیت می شوند به معنای این است که توانستند آنچه در شیوه نامه ها برای هر یک از سنجه ها تعریف و تدوین شده را بهتر از سایر واحد ها رعایت و پیاده سازی می نمایند. نگاه به مقوله کیفیت از این منظر، می تواند منجر به تدوین و طراحی شاخصهایی شود که در نهایت منتج به رضایت مندی مشتریان و متقاضیان خدمات پستی می شود.

- بهبود کیفیت خدمات رسانی در منطقه پستی جنوب شرق چه تاثیر بر افزایش رضایت مندی مشتریان و همچنین بهبود وضعیت ترافیک و درآمد داشته است؟

 دیگر نمی توان کیفیت را به عنوان یک انتظار  مشتری مطرح نمود که اگر این انتظار برآورده نشود، صرفا تحمل نگاه سنگین مشتری سهم کارکنان پست می شود؛ بلکه در شرایط کنونی مشتریان خدمات کیفی و با سرعت را حق خود می دانند و در صورتی که این خواسته معقول و منطقی آنها برآورده نشود، آنان بدون خداحافظی به سراغ سایر رقبا خواهد رفت.   با این توصیف اگر در جداول ترافیک و در آمد تثبیت و یا رشد را شاهد باشیم یقینا بهبود کیفیت و رضایت مشتریان را به دست خواهیم آورد.

- وضعیت پست منطقه در سایر حوزه ها اعم از درآمد و ترافیک چگونه است، لطفا پتانسیل ها و ظرفیت ها و همچنین برنامه های توسعه بخش منطقه برای سال 97 را تشریح فرمایید.

با همت و تلاش همکاران و همچنین هم افزایی ایجاد شده بعد از ادغام مناطق پستی 11 و 17 در حوزه ترافیک و درآمد نیز توفیقاتی به دست آمده است که این نیز مرهون پشتکار، جدیت و حرکت هوشمندانه کلیه همکاران این منطقه می باشد. مصداق این ادعا رشد 21% در شاخص درآمد در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

جذب ترافیک امانات در محدوده بازار و همچنین راه اندازی سرویس توزیع در روز قبول در سطح شهر تهران و انجام پروژه هایی جدید از جمله توزیع گل در سطح شهر موسوم به گل پخش از برنامه های سه ماهه آتی در راستای افزایش ترافیک و درآمد منطقه پستی جنوب شرق می باشد.

- توسعه بازار و فضای کسب و کار پست یکی از اهداف اساسی شبکه در سال جاری است، منطقه پستی جنوب شرق چه برنامه ای در این خصوص دارد؟

یقینا رخوت و کندی شرایط موجود برای مجموعه شرکت ملی پست که در آستانه تجربه فعالیت در کنار اپراتورهای بخش خصوصی می باشد، سمی مهلک است و بنابراین بایستی از فرصت باقیمانده در توسعه و کشف بازارهای ناب و دست نخورده بهره جست. منطقه پستی جنوب شرق نیز به نوبه خود هم راستا با منویات مدیر عامل شرکت در جایگزینی تفکر سیستمی و شبکه ای به جای نگاه منطقه ای و جزیره ای، به دنبال توسعه خدمات موجود و کشف بازارهای جدید است که بخشی از آنها در قالب پروژه تعریف شده و همراه با زمانبندی دقیق می باشد.

- فضای موجود شبکه در آستانه ورود اپراتورهای بخش خصوصی به بازار عرضه خدمات پستی را چگونه ارزیابی می کنید؟ و چه اقداماتی باید انجام شود؟

با بررسی پست های موفق سایر کشورها در می یابیم که در فضای رقابتی می بایست کفش آهنین پوشید و با تکیه بر برنامه ریزی های دقیق، برای حیات و بقا مبارزه کرد. اگر بخواهیم در این فضای رقابتی پیروز و موفق باشیم باید به دو مقوله کیفیت و رضایتمندی مشتریان توجه نماییم و ارایه خدمت با کیفیت به مشتریان را در اولویت برنامه ها قرار داده و با حذف روش های سنتی و اجرای شیوه های مدرن به کمک نیروی انسانی توانمند و ایجاد انگیزش در مشتریان؛ بیش از پیش توجه کنیم.

- هوشمند سازی لازمه رسیدن به پستی پویا و سرآمد است. وضعیت موجود خدمات الکترونیکی پست بویژه در منطقه پستی جنوب شرق را چگونه ارزیابی می کنید؟ برای تحقق هوشمند سازی چه اقدامات دیگری می توان انجام داد؟

تجربه نشان می دهد هر سازمان و نهادی اگر منطبق با نیاز مخاطبانش از تکنولوژی های روز بهره نگیرد و همچنان شیوه های سنتی را بر راهکارهای جدید و منطبق بر فناوری های نوین ترجیح دهد، نه تنها هزینه های خود را افزایش داده و کارکنان را فرسوده و منفعل می نماید بلکه دوام زیادی نمی یابد و محکوم به شکست می شود.

از آنجا که شرکت ملی پست در آستانه ورود به رقابت رسمی با اپراتورهاست، بازنگری در بسیاری از فعالیت ها بویژه سرعت دهی به مقوله هوشمند سازی می تواند هم با کاهش هزینه و هم با افزایش سرعت، دقت و امنیت؛ نیاز مشتریان را بهتر تامین نموده و خدمات رسانی در فضای رقابتی با آسودگی بیشتری تجربه کند.

منطقه پستی جنوب شرق نیز هم راستا با سیاستهای شرکت، همواره با توسعه خدمات الکترونیکی با تکیه بر شیوه های مبتنی بر فناوری توانسته است با حفظ و افزایش در آمد قابل قبول و کاهش5% نیروی انسانی سه ماهه نخست سال جاری را سپری نماید.

- به نظر شما در حال حاضر مردم تا چه حد با انواع سرویس ها و خدمات پستی آشنا هستند؟ برای آگاه تر شدن آنها چه اقداماتی باید انجام شود؟     

کلیدی ترین مولفه در شناساندن یک خدمت و یا یک محصول تبلیغ است. متاسفانه باید گفت آحاد جامعه، اطلاعات محدودی از خدمات پستی داشته و هر گاه صحبت از پست به میان می آید . پاکت، تمبر و نامه در ذهن عامه مردم شکل می گیرد. در حالیکه با انجام صحیح تبلیغات کارهای زیادی می توان انجام داد  و اگرچه در سالهای اخیر نسبت به گذشته تغییرات محسوسی در حوزه تبلیغات صورت پذیرفته و نگاه جامعه نسبت به پست تغییر کرده است اما باید بگونه ای عمل نمود که هر شهروند ایرانی برای رفع نیازهای روزانه ابتدا به اولین واحد پستی مراجعه نماید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 312
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران