پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 249255 تاریخ : 1395/08/27-11:59:03
,4,
ظریف: تمدید قانون تحریم‌های ایران

بازخوانی سخنان وزیر خارجه درباره «قانون تحریم‌های ایران»

ظریف: تمدید قانون تحریم‌های ایران "مغایر برجام" است

وزیر خارجه کشورمان گفته بود که قانون داماتو دیگر وجود ندارد بلکه قانونی به اسم ISA (قانون تحریم‌های ایران) هست که در پایان 2016 به اتمام می‌رسد، ظاهراً گروهی به دنبال تمدید این قانون هستند که ما نیز تذکر داده‌ایم که تمدید این قانون مغایر برجام است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه با اکثریت قاطع آرا (419 موافق و 1 مخالف) به تمدید قانون تحریم‌های ایران (ISA) رأی داد. این قانون، مبنای تحریم هایی است که بر سر مسئله هسته‌ای، در حوزه انرژی، بانکداری و صنایع دفاعی علیه ایران تصویب شده بود. در صورت عدم تمدید، اعتبار این قانون انتهای سال جاری میلادی به پایان می‌رسید.

قانون تحریم‌های ایران در سال 1996 در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون تصویب شد. این قانون سرمایه گذاری در صنعت انرژی ایران را منع می کند.

البته برای تصویب نهایی و اجرایی شدن این طرح ابتدا باید به تصویب سنا و سپس امضای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برسد.

سنا به تمدید قانون تحریم‌های ایران رای می‌دهد

«میچ مک‌کانل» سناتور جمهوری‌خواه روز چهارشنبه گفت که سنا به تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران تا پیش از پایان سال جاری میلادی رأی خواهد داد.

وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره «قانون تحریم‌های ایران» گفت: بله، ما آن را تصویب می‌کنیم. ما از طرح مجلس نمایندگان استقبال می‌کنیم. تصور می‌کنم این طرح هم‌اکنون در دستور کار است و ما آن را تصویب می‌کنیم.

به گزارش هیل، سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا، سناتور جمهوری‌خواه تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه دَن سولیوان و سناتور جمهوری‌خواه مارک روبیو و همچنین سناتور دموکرات جو مانچین و سناتور دموکرات باب منندز که با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 مخالف بودند از طرح تمدید تحریم‌های ایران حمایت خواهند کرد.

بازخوانی سخنان ظریف درباره تمدید قانون تحریم‌های ایران

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز یکشنبه مصادف با 23 خرداد ماه 1395، جهت ارائه گزارشی از سرمایه گذاری‌های خارجی در فضای پسابرجام در صحن علنی مجلس حضور یافت.

ظریف در بخشی از سخنان خود در پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان درباره زمان لغو قانون کلی تحریم‌های ایران معروف به «داماتو»، عنوان کرد: قانون داماتو دیگر وجود ندارد بلکه قانونی به اسم ISA (قانون تحریم‌های ایران) وجود دارد که در پایان سال 2016 مدت آن تمام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ظاهراً گروهی به دنبال تمدید این قانون هستند که ما نیز تذکر داده‌ایم که تمدید این قانون مغایر برجام است، آنها نیز در جلسه استماع کنگره تاکید کرده‌اند که نحوه مواجهه با این قانون باید طوری باشد که برجام را نقض نکند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران