پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349024 تاریخ : 1397/02/27-15:07:00
,14,
ظرفیت‌های گردشگری کاشان و شهرهای تابعه مورد توجه سازمان میراث‌فرهنگی است

محب‌خدایی در افتتاحیه هتل ارگ محتشم قمصر:

ظرفیت‌های گردشگری کاشان و شهرهای تابعه مورد توجه سازمان میراث‌فرهنگی است

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: ظرفیت‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی منطقه کاشان و شهرهای تابعه این شهرستان مورد توجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان گردشگری سازمان میراثفرهنگی  در آیین افتتاح هتل چهار ستاره ارگ محتشم در شهرستان قمصر با بیان این مطلب افزود: خوشحالم که دیدگاه مدیریت شهرستان قمصر و شهرهای تابعه یک دیدگاه مثبت در حوزه گردشگری است و می تواند نوید روزهای خوبی برای گردشگری شهرستان باشد.

او گفت: حامل پیام دکتر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شهر گل و گلاب یعنی قمصر هستم و خوشحالم که امروز فرصتی پیدا شد تا از این شهر زیبا بازدید کنم.

او افزود: همه ما اطلاع داریم که کشورهای مختلف از جمله ترکیه در چند سال پیش به گردشگری به عنوان چاه‌های نفت درآمدزایی نگاه کردند و این موضوع را مورد توجه قرار دادند و امروز درآمدزایی مناسبی از این صنعت دارند.

محب‌خدایی افزود: گردشگری می‌تواند به معرفی و حفظ و صیانت از آیین‌های فرهنگی و سنت‌های ماندگار ما کمک کند و این مهم در شهرستان کاشان اهمیت بسیار زیادی دارد و اعتقاد من بر این است که کاشان به قد و قامت مناسب خود در گردشگری رسیده است.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادمه افزود: با توجه به حوزه گردشگری می‌توانیم یک رونق بسیار مناسب و خوب برای خود و جامعه خود به وجود آوریم و این مهم در استان اصفهان و شهر کاشان و قمصر اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که نزدیکی شما به پایتخت باعث شده است تا امروز کاشان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری باشد  به گونه‌ای که بسیاری از گردشگرانی که به شمال کشور می‌رفتند، کاشان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

او افزود: خوشبختانه در  دولت تدبیر و امید یکی از مهم‌ترین رویکردها، توجه و حمایت از صنعت گردشگری و حمایت از سرمایه‌گذاری در این صنعت است و این آمادگی را داریم که در شهرستان‌های کاشان و قمصر از سرمایه‌گذاران به طور ویژه حمایت کنیم.

محب‌خدایی به احداث هتل چهار ستاره ارگ محتشم در قمصر اشاره کرد و افزود: این مجموعه اقامتی زیبا می‌تواند توسعه یابد و می‌تواند به یک مجموعه گردشگری تبدیل شود و این ظرفیت در قمصر به طور کامل وجود دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه افزود: گردشگری در کنار ظرفیت‌هایی که دارد، یکی از مسائل مهمی که در دل خود دارد رویدادمحور بودن این صنعت است به‌عنوان مثال در هندوستان با برگزاری جشنواره رنگ‌ها تعداد بسیار زیادی گردشگر در سال جذب می‌کنند.

او افزود: قمصر و کاشان دارای آیین‌های فرهنگی مختلفی است که آیین‌های عاشورایی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های این منطقه است و همه ساله مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

رونق گردشگری اصفهان در دولت تدبیر و امید

فریدون الله‌یاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه شهرستان قمصر در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: مهم‌ترین ویژگی شهرستان قمصر گلاب ناب این شهرستان است.

او افزود: گلاب ناب این شهرستان از ویژگی خاصی برخوردار است و دارای شهرت جهانی است و خانه خدا با گلاب ناب این شهرستان شست‌وشو داده می‌شود.

الله‌یاری در ادامه گفت: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد رونق گردشگری در استان اصفهان هستیم به گونه‌ای که ورود گردشگران به استان 2/5برابر شده است، ضمن این‌که ورود گردشگران خارجی نیز نسبت به روزهای اول فعالیت دولت تدبیر و امید پنج‌برابر افزایش یافته است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: در حال حاضر 300 پروژه گردشگری در  سطح استان اصفهان در حال اجراست.

الله‌یاری افزود: در قمصر نیز با راه‌اندازی تأسیسات گردشگری ظرفیت اقامتی در این شهرستان به دوبرابر رسیده است.

برگزاری رویدادهای فرهنگی با هدف رونق گردشگری کاشان

حمیدرضا مؤمنیان معاون استاندار اصفهان و فرماندار شهرستان ویژه کاشان نیز در این مراسم گفت: تلاش کرده‌ایم با برگزاری رویدادهای مختلف در کاشان بتوانیم به افزایش جذب گردشگر در این شهرستان کمک کنیم.

او افزود:هفته‌های فرهنگی، گردهمایی‌های مختلف، اجرای برنامه‌های فرهنگی مانند تئاتر و موسیقی و... از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که با هدف افزایش جذب گردشگر در کاشان پیگیری کرده‌ایم.

فرماندار کاشان گفت: امسال تجربه بسیار خوبی در خصوص موضوع نوروزگاه داشتیم که برگزاری نوروزگاه باعث معرفی هرچه بهتر و بیشتر آیین‌ها و سنت‌های مختلف شهرستان کاشان شد.

مؤمنی در ادامه به ظرفیت‌های مختلف کاشان و قمصر برای جذب گردشگران داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: آیین‌های مختلف و سنت‌های زیبا در کنار غذاهای محلی و شیرینی‌های سنتی منطقه کاشان و قمصر می‌تواند جاذبه‌ای مهم برای ورود گردشگران داخلی و خارجی باشد.

هتل چهارستاره ارگ محتشم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرستان قمصر راه‌اندازی شده است.

این هتل در زمینی به مساحت 3هزار مترمربع و با زیر بنای 12هزار مترمربع احداث شده است و دارای 25 اتاق و سوئیت است.

از امکانات این هتل می‌توان به رستوران مرکزی، رستوران سنتی، کافی‌شاپ، سالن ورزشی، روف گاردن، واحدهای تجاری، سونا و جکوزی و... است.

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 225
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران