پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 304372 تاریخ : 1396/06/27-12:56:48
,15,
ظرفیت‌های شیلاتی از راهکارهای توسعه و افزایش درآمدهای اقتصادی/412 میلیون دلار انواع آبزیان صادر شد

ظرفیت‌های شیلاتی از راهکارهای توسعه و افزایش درآمدهای اقتصادی/412 میلیون دلار انواع آبزیان صادر شد

رییس سازمان شیلات ایران گفت: شیلات گلستان با توجه به ظرفیت های فراوان و پتانسیل های کم نظیر ، یکی از راه های موثر افزایش درآمدهای اقتصادی و حرکت شتابان در مسیر توسعه این استان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، حسن صالحی در دیدار با فعالان بخش شیلات گلستان اظهار کرد : دولت با سرمایه گذاری های فراوان به دنبال بهره مندی صحیح از این فرصت ها است که امیدواریم با حضور موثر و هدفمند فعالان بخش خصوصی شاهد تسریع در روند بهره برداری درست از این منابع باشیم .

وی بیان کرد : یکی از اقداماتی که دولت به شدت ببار نشستن آن را دنبال می کند ، توسعه مرکز پرورش میگو در شهرستان گمیشان واقع در شمال غرب گلستان از 4هزار هکتار به 10هزار هکتار است که می کوشیم با سرمایه گذاری مناسب برای فراهم آوردن زیرساخت های مورد نیاز ، این منطقه و مرکز پرورش میگو را به بستری مناسب برای تامین درآمد و ایجاد فرصت های شغلی برای گلستانی ها تبدیل کنیم .
رییس سازمان شیلات ایران افزود: اگر بتوانیم از ظرفیت های شیلاتی گلستان به درستی استفاده کنیم می توانیم 100 مرکز فروش ماهی زنده و رستوران های بین راهی با عرضه غذاهای دریایی و آبزیان را در استان راه اندازی کنیم .
صالحی ادامه داد : یکی از برنامه های سازمان شیلات ، کاهش سن پرورش خاویار به عنوان محصولی گران قیمت و دارای مشتری های جهانی است که برای رسیدن به این هدف با انجام پژوهش های فراوان، 2 گونه جدید ماهی خاویاری بنام های سیبری و استرلیاد که در زمان کمتری به خاویاردهی می رسد به پرورش دهندگان معرفی شده است.
وی همچنین یکی از ظرفیت های گلستان برای رشد بهره وری شیلاتی را استفاده صحیح و بیشتر از آب دریا دانست و گفت : اجرای طرح های پرورش ماهی در قفس از جمله برنامه ها است که سازمان شیلات آمادگی دارد برای توسعه هر چه بیشتر این بخش در گلستان سرمایه گذاری 200میلیارد ریالی انجام دهد.
صالحی به پیشرفت های سال های اخیر شیلات ایران اشاره کرد و گفت : ایران سالانه با ذخیره 450 میلیون انواع بچه ماهی و میگو و در پرورش ماهی سردآبی قزل آلا با 160 هزار تن رتبه اول را دارد که در نتیجه آن ، سال قبل 412 میلیون دلار انواع آبزیان از ایران به کشورهای دیگر صادر شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 344
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران