پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 281389 تاریخ : 1396/04/19-14:43:20
,5,
ظرفیت تولید روزانه نفت غرب کارون به 368 هزار بشکه می‌رسد

ظرفیت تولید روزانه نفت غرب کارون به 368 هزار بشکه می‌رسد

مدیرعامل شرکت مهندسى و توسعه نفت گفت: هدفگذاری این شرکت برای افزایش ظرفیت تولید روزانه میادین غرب کارون به 368 هزار بشکه تا پایان سال است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نورالدین شهنازی زاده امروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: غالب این افزایش، از محل افزایش ظرفیت تولید میدان آزادگان جنوبی و به تولید رسیدن میدان یاران جنوبی محقق شده است.

وی با اشاره به توافقنامه امضا شده با شرکت نفت و گاز پرشیا با هدف توسعه میدان یاران، از احتمال تبدیل این توافقنامه به قرارداد در اینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این شرکت در قالب بیع متقابل، توسعه میدان یاران شمالی را به سرانجام رساند و در صورت امضای قرارداد نهایی، نفت و گاز پرشیا با مشارکت شرکتی خارجی به توسعه میدان یاران اقدام می‌کند.
شهنازی زاده ادامه داد: همچنین امکان دارد ادامه توسعه میدان نفتی آذر، در قالب قراردادهای جدید نفتی با راهبری پیمانکار کنونی طرح انجام شود.
وی با اشاره به برنامه نهایی افزایش تولید روزانه این میادین به یک میلیون و 330 هزار بشکه، ابراز امیدواری کرد که قراردادهای جدید نفتی مسیر دستیابی به این اهداف را هموار کند.

هدف گذاری تولید یک میلیون و 330 هزار بشکه در روز از میدان‌های غرب کارون
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: ظرفیت تولید میادین غرب کارون، یک میلیون و 330 هزار بشکه در روز هدف گذاری شده است. نورالدین شهنازی زاده در نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: در طرح هایی که در دست داریم، حدود 36 میلیارد دلار حجم سرمایه مورد نیاز است که سرمایه تخصیص داده شده به طرح‌های در دست انجام، 21 / 5 میلیارد دلار معادل 5 هزار میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: پیش از آغاز سال 96 میدان آذر 15 هزار بشکه نفت در روز را وارد مدار تولید کرد و 15 هزار بشکه در روز در سال 96 به تولید این میدان اضافه شد؛ این در حالی است که هدف ما برای تولید نفت از میدان آذر، 65 هزار بشکه در روز است؛ البته فرآورش این میزان نفت خام، به واحد فرآورش دهلران با استفاده از خط لوله‌ای به طول 190 کیلومتر انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اعلام اینکه برنامه ما در سال 96 برنامه افزایش تولید میادین غرب کارون است، افزود: تا پایان شهریور امسال، 10 هزار بشکه نفت در روز از یاران جنوبی به طور زودهنگام تولید می‌شود.
به گفته شهنازی زاده، میدان آزادگان جنوبی با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی 45 هزار بشکه در روز تولید داشته که شرکت CNPC چین آن را اجرایی کرد؛ اما از این تعداد حلقه چاه بخشی از آن دچار افت تولید شد که در حال بازیابی است و امیدواریم در فاز یک آزادگان جنوبی، 38 هزار بشکه در روز از 19 حلقه چاه تا پایان خرداد تولید داشته باشیم.
وی گفت:: به این ترتیب امسال شاهد تولید 140 هزار بشکه در روز از میدان آزادگان جنوبی باشیم و برای فرآورش این میزان نفت از ظرفیت واحد فرآورش جفیر استفاده می‌کنیم و مابقی آن را با استفاده از دستگاه‌های سیار فرآورش انجام می‌دهیم.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ادامه داد: می‌خواهیم با استفاده از مجوزهایی که قرار است دریافت کنیم میدان یاران شمالی و جنوبی را با هدف تولید 80 هزار بشکه نفت در روز تجمیع کنیم.
وی از عقد قرارداد بیع متقابل با یک شرکت ایرانی در میدان آذر خبر داد و ادامه داد: برنامه ما برای برداشت از آذر 2، به صد و 10 هزار بشکه در روز برسد.
به گفته شهنازی زاده، برای میدان دارخوین 3 از بخش خارجی شاهد تقاضای شرکت «انی ایتالیا» برای میدان چنگوله شرکت DNO نروژ، GPN روسیه و یک شرکت نفتی تایلندی حضور دارند که با آن‌ها یک تفاهم نامه مطالعاتی و قرارداد محرمانگی امضا کردیم.
وی گفت: برای میدان آزادگان شرکت‌های شل، توتال، اینپکس اعلام آمادگی کردند و برای میدان کیش شرکت انی، گز پروم و شل حاضر به همکاری شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 351
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران