پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376726 تاریخ : 1397/06/25-12:55:31
,17,21,
ظرفیت 38 میلیارد دلاری ایران برای صادرات خدمات مهندسی/تنها 2 میلیارد دلار صادر شده است

رضایی کوچی:

ظرفیت 38 میلیارد دلاری ایران برای صادرات خدمات مهندسی/تنها 2 میلیارد دلار صادر شده است

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ایران در شرایط کنونی حدود 38 میلیارد دلار توان و ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به نشست اخیر اعضای کمیسیون عمران مجلس با ظریف وزیر امور خارجه، گفت: در این نشست برخی مسائل به ویژه صدور خدمات فنی و عمرانی و جذب سرمایه خارجی در امور عمرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ظرفیت 38 میلیارد دلاری ایران برای صادرات خدمات فنی و مهندسی/تنها 2 میلیارد دلار صادرات صورت گرفته است

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه ایران در شرایط کنونی حدود 38 میلیارد دلار توان و ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی دارد، گفت: متأسفانه به علت عدم توجه به این حوزه، تنها 2 میلیارد دلار صادرات خدمات صورت گرفته است.

15 کشور همسایه مهم ترین بازار هدف ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی

وی ادامه داد: در شرایط کنونی 15 کشور همسایه به عنوان مهم ترین بازار هدف ایران جهت صدور خدمات فنی و مهندسی شناخته می شوند و این کشور آمادگی لازم را برای به کارگیری مهندسان و متخصصان ایرانی دارند.

عدم بسترسازی در کشورهای هدف علل کاهش صادرات خدمات فنی و مهندسی

رضایی کوچی گفت: یکی از علل کاهش صادرات خدمات فنی و مهندسی، عدم بسترسازی در کشورهای هدف برای حضور مهندسان ایرانی است، که این مسئله باید توسط وزارت امور خارجه مورد پیگیری قرار گیرد.

فعالیت 500 هزار مهندس ساختمان در کشور

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اعلام اینکه در شرایط کنونی حدود 500 هزار مهندس ساختمان در کشور فعالیت می کنند، افزود: این آمارهای نمایانگر ظرفیت های بالقوه کشور در حوزه فنی و مهندسی است.

کشورهای منطقه تشنه حضور مهندسان ایرانی

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی کشورهای منطقه، تشنه حضور مهندسان ایرانی در کشورشان برای اجرای پروژه های عمرانی هستند، از این رو وزارت امورخارجه باید زمینه سازی های لازم را در جهت تحقق این مسئله صورت دهند.

تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت خارجه گام اساسی برای صدور خدمات فنی

رضایی کوچی ادامه داد: البته خوشبختانه با ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت خارجه، این وزارتخانه گام های مثبتی را توسعه دیپلماسی اقتصادی با کشورهای منطقه ای برداشته است، اما باید نگاه جدی تر و دقیق تری به این موضوع شود.

مهر ماه؛ نشست دوم کمیسیون عمران با وزیر امور خارجه

رئیس کمیسیون عمران مجلس، از برگزاری نشست دوم این کمیسیون با وزیر امور خارجه در مهر ماه خبر داد و گفت: این نشست در ادامه نشست قبلی برای بررسی ظرفیت های کشور در حوزه فنی  و مهندسی صورت می گیرد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 211
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران