پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282787 تاریخ : 1396/05/21-15:37:18
,7,
طلاهای داخلی کد شناسایی دارند

طلاهای داخلی کد شناسایی دارند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر: طلاهای داخلی دارای کد استانداردی هستند که ازجانب سازمان استاندارد به آن‌ها داده شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،محمد کشتی آرای افزود: بر روی طلاهای خارجی فقط عدد 750 نوشته شده است ولی طلاهای داخلی دارای کد شناسایی هستند بعنوان مثال کد شناسایی T یعنی طلای مورد نظر در تهران تولید شده و یا کد شناسایی E یعنی طلای مورد نظر در اصفهان تولید شده و نشان دهنده واحد سازنده آن است.

وی ادامه داد: طلاهای خارجی این کدها را ندارند و کنترل این کد نشان می دهد که این طلا ساخت داخل است و یا وارداتی است.
کشتی آرای افزود: عرضه و فروش طلای خارجی مخصوصا اگر غیرقانونی وارد شده باشد ممنوع است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: طبق قانون تعرفه شمش طلا صفر است اما مصنوعات طلا که در ویترین هاست بصورت غیرقانونی وارد می شود .
وی افزود: فناوری و ساخت مصنوعات طلا در داخل پیشرفت کرده و ممکن است مصنوعات ساخت داخلی باشد ولی برای اینکه مورد استقبال خریدار قرار بگیرد فروشنده می گوید ترک یا ایتالیایی است ولی اکثر آنها داخلی است و فقط 15 تا 20 درصد طلاهای داخل ویترین ها خارجی است.
 
بسیاری از کارشناسان سرمایه گذاری بر روی طلا را در سال جاری سودآور می دانند
 رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: تنش لفظی بوجود آمده بین آمریکا و کره شمالی تاثیر مستقیم روی بازارهای مالی جهانی داشته و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بهترین سرمایه گذاری در سال جاری بر روی طلا است.
محمد کشتی آرای افزود: با توجه به تنش لفظی پیش آمده ، ارزش دلار 2.5 درصد افت کرد و تقاضای فیزیکی در بازارهای جهانی برای طلا ایجاد و باعث شد طلا از روز چهارشنبه تا امروز 30 دلار در بازارهای جهانی افزایش قیمت داشته باشد.
وی ادامه داد: در بازارهای مالی افت شاخص ها بسیار زیاد بوده و از همین تنش های سیاسی نشأت می گیرد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: وقتی قیمت جهانی طلا افزایش پیدا می کند بلافاصله در بازارهای داخلی هم اثرگذار بوده و قیمت هر سکه طرح جدید در بازارهای داخلی با افزایش 12 هزار تومانی امروز یک میلیون و 233 هزار تومان به فروش می رود.
کشتی آرای گفت: هر گرم طلا نیز از روز چهارشنبه از صد و هفده هزار و پانصد تومان به صد و نوزده هزار و ششصد تومان افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: این اتفاق در بازارهای داخلی در حالی افتاده که در ما در بازارهای داخلی افزایش تقاضا نداشتیم و اتفاق خاصی در بازارهای داخلی نیفتاده است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: تنش ها از روز سه شنبه شروع شده و تاثیر خود را پنجشنبه و جمعه بصورت مشهود در بازارهای داخلی داشته است و همچنین بورس های جهانی بخصوص بورس توکیو ، نیویورک و لندن با افت شاخص ها و کاهش ارزش سهام روبرو بودند.
وی افزود: در چنین شرایطی طلا بعنوان سرمایه گذاری مطمئن از طرف سرمایه گذاران قابل توجه بوده و قیمت آن افزایش پیدا کرده است.
کشتی آرای گفت: با توجه به سابقه چند روزه تنش های سیاسی در خاورمیانه و آسیای شرقی و تاثیر عمده و بلافاصله آن روی طلا، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بهترین سرمایه گذاری در سال جاری بر روی طلا می باشد.
هر اونس طلا امروز هزار و دویست و هشتاد و نه دلار، هر سکه بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و صد و نود و پنج هزار تومان، هر سکه بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و دویست و سی و سه هزار تومان، نیم سکه ششصد و سی و هشت هزار تومان، ربع سکه سیصد و هفتاد و شش هزار تومان، هر سکه یک گرمی دویست و پنجاه هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار صد و نوزده هزار و ششصد تومان خرید و فروش شد. 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 302
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران