پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252403 تاریخ : 1395/10/03-08:21:20
,21,10028,
طرح پیشنهادات بیشتر درباره

طرح پیشنهادات بیشتر درباره "زنان و خانواده" در برنامه ششم توسعه

رییس فراکسیون زنان مجلس نهم گفت: در فرصت باقیمانده تا تصویب برنامه ششم توسعه می‌توان پیشنهادات چاپ شده در حوزه زنان و خانواده را در صحن علنی مطرح کرد تا بتوان غنای برنامه توسعه ششم را را در این زمینه افزایش داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، فاطمه رهبر افزود: مدت کمی از آغاز به کارمجلس دهم می‌گذرد، بنابراین ارزیابی منطقی و معقولی نمی‌توانیم درباره عملکرد نمایندگان مجلس از جمله نمایندگان زن داشته باشیم. در حال حاضر بررسی و تصویب برنامه ششم توسعه در دستور کار مجلس است.

وی افزود: اگرچه اکنون برای گنجاندن موضوعاتی در زمینه زنان، خانواده و کودکان در برنامه ششم توسعه دیر است، با این حال می توان پیشنهادهای قابل چاپ موجود را در صحن علنی مجلس مجدد مطرح کرد. این پیشنهادات از مجالس قبل وجود داشته است.

 رییس فراکسیون زنان در مجلس نهم توضیح داد: اگر پیشنهادی در کمیسیون تخصصی و تلفیق رای نیاورده باشد، اما به صورت چاپ شده از قبل آماده باشد، می‌تواند در صحن علنی توسط امضا کنندگان و ارائه دهندگان مطرح شود؛ چرا که اگر این اتفاق نیفتد قطعا ارائه پیشنهاد در برنامه‌های بودجه بسیار کار دشواری خواهد بود، چون هر برنامه بودجه، برش و بخشی از برنامه‌های توسعه‌ای است.

رهبر در پایان گفت: به نظر می‌آید پیشنهادات چشمگیری در زمینه زنان و خانواده و جوانان در برنامه ششم توسعه گنجانده نشده است. در این شرایط اگر پیشنهادی را در برنامه بودجه ارائه دهند که در برنامه ششم نباشد، باید دو سوم رای صحن علنی را برای تصویب آن کسب کنند. این کار مشکل است، ولی به هرحال نمایندگان می‌توانند از آن استفاده کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 391
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران