پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 253318 تاریخ : 1395/10/11-10:45:48
,13,
طرح ملی توسعه گردو و صنایع جانبی در کشور اجرا می شود

طرح ملی توسعه گردو و صنایع جانبی در کشور اجرا می شود

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: با توجه به توان بالای ایران در حوزه کشاورزی و باغداری، طرح ملی توسعه گردو و صنایع جانبی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی بزودی در کشور اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید حمیدرضا طیبی روز شنبه در دیدار با استاندار چهارمحال وبختیاری تصریح کرد: در این طرح اصلاح نژاد و پیوند بر روی پایه های قوی گردو مورد توجه قرار می گیرد.

وی یادآور شد: بومی سازی، اصلاح نژاد و تکثیر علمی از مهمترین اهداف جهاد دانشگاهی در انجام فعالیت های علمی مشترک با جهاد کشاورزی به منظور ارتقای کمی و کیفی بخش کشاورزی و باغداری محسوب می شود.
طیبی تقویت زیرساخت های توسعه ای در بخش های مختلف را ضروری و جزء برنامه های جهاد دانشگاهی کشور اعلام و اظهار کرد: به همین منظور باید به استفاده از تجربه های موجود و بهره مندی از توان بخش خصوصی توجه کرد.
وی افزود: توسعه تکثیر گیاهان دارویی و تولید عصاره های گیاهی، داروهای گیاهی و بذرهای هیبریدی از مهمترین برنامه های در دست اقدام جهاد دانشگاهی است.
استاندار چهارمحال وبختیاری نیز در این دیدار گفت: فعالیت های علمی جهاد دانشگاهی در سه سال گذشته باعث ایجاد تحول در برخی زیرساخت های این استان شده است.
قاسم سلیمانی دشتکی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری توانسته با برقراری ارتباط تنگاتنگ با دستگاه های اجرایی مختلف نسبت به ایجاد تحول و فعالیت علمی در بسیاری حوزه های توسعه ای استان مانند کشت گیاهان دارویی اقدام کند.
وی با اشاره به ظرفیت بالای چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی و باغداری افزود: جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی این استان باید ضمن حذف فعالیت های موازی، پروژه های مشترک علمی با هدف ارتقای کمی و کیفی کشاورزی و باغداری استان را انجام دهند.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری از عملکرد مجموعه جهاد دانشگاهی کشور و استان رضایت کامل دارد و این مجموعه را در بخش های مختلف حمایت خواهد کرد.
وی یادآور شد: سرمازدگی، کاهش بارش و کمبود نهال های اصلاح شده از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی و باغداری چهارمحال و بختیاری محسوب می شود که جهاد دانشگاهی می تواند در این حوزه فعالیت علمی و اجرایی انجام دهد.
استاندار چهارمحال وبختیاری اظهار کرد: دولت در سال گذشته شرایط اقتصادی و مالی بسیار سختی را سپری کرد.
وی گفت: در همین رابطه 2 هزار میلیارد ریال از اعتبارات چهارمحال و بختیاری در سال 1394 ابلاغ شده ولی هنوز پرداخت نشده است.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: البته دولت اعتبار بسیاری از طرح ها و پروژه های چهارمحال و بختیاری را از طریق اختصاص اسناد خزانه و اوراق مشارکت تامین کرده است.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور به منظور افتتاح مرحله نخست ساختمان مرکز تحقیقی – آموزشی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.
عملیات اجرایی احداث ساختمان مرکز تحقیقی – آموزشی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از سال 1393 به وسعت سه هزار و 650 مترمربع آغاز شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 297
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران