پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279875 تاریخ : 1396/03/01-13:45:34
,17,
طرح توسعه حمل و نقل مسافر با مترو در 9 کلان شهر کشور تصویب شد

در جلسه شورای اقتصاد به ریاست جهانگیری؛

طرح توسعه حمل و نقل مسافر با مترو در 9 کلان شهر کشور تصویب شد

طرح توسعه حمل و نقل مسافر با مترو در تهران و هشت کلان شهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم در جلسه شورای اقتصاد که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شد، مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , قرار است این طرح که از طرف وزیر نفت مطرح شد از طریق سرمایه گذاری از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقا نظام مالی کشور اجرا شود.

بر اساس این طرح، دولت در راستای توسعه مترو از سال 1396 تا سال 1410 به ازای افزایش هر استفاده کننده از مترو در شهر تهران و کلان شهرهای اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم از محل صرفه جویی سوخت، 9.8 سنت ( معادل حدود 330 تومان) تا سقف 2.6 میلیارد دلار به مجری طرح پرداخت خواهد کرد.
در این جلسه همچنین با پیشنهاد وزیر نیرو مصوبه طرح مطالعه و بازسازی تاسیسات فاضلاب شهر اصفهان از طریق فاینانس، مصوبه احداث سد و نیروگاه برق آبی نمارستاق از طریق فاینانس و مصوبه احداث سد و نیروگاه برق آبی بسته اردل از طریق فاینانس اصلاح شد.
احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ری، سرمایه گذاری از محل منابع داخلی طرح تکمیل مطالعات زیرساخت های سد و نیروگاه کارون 2 و سرمایه گذاری از محل منابع داخلی مربوط به طرح های سازمان آب و برق خوزستان از دیگر درخواست های وزیر نیرو بود که در این جلسه مطرح و پس از ارائه گزارش در خصوص جزئیات فنی، با این پیشنهادات موافقت شد.
در ادامه این جلسه پیشنهاد مشترک وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت مبنی بر بازنگری در وضع عوارض صادراتی پوست خام، سالامبور، وت بلوی بزی و گوسفندی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از ارائه نظرات و دیدگاه های اعضای جلسه، تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.
نحوه طرح موضوعات و طرح های فاینانس در شورای اقتصاد و اصلاح یکی از مصوبات پیشین موضوع دستورالعمل واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای نیز از موضوعاتی بود که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در این جلسه مطرح شد و به تصویب رسید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 225
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران