پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354533 تاریخ : 1397/05/27-09:00:11
,6,
طرح اختصاص درصدی از قیمت فروش خودرو جهت اسقاط خودروهای فرسوده

تعدیل نیروی 3 هزار نفر در مراکز اسقاط خودرو کشور

طرح اختصاص درصدی از قیمت فروش خودرو جهت اسقاط خودروهای فرسوده

مهدی نیکدار اعلام کرد : در حال حاضر بیشتر مراکز اسقاط کشور در تعطیلی به سر می برند و عمدتا در حال اخراج و تعدیل نیرو هستند به طوریکه عنوان می شود مراکز اسقاط تا کنون بیش از 3 هزار نفر را اخراج کرده اند و همچنان این روند ادامه دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، مهدی نیکدار رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اعلام کرد : در حال حاضر بیشتر مراکز اسقاط کشور در تعطیلی به سر می برند و عمدتا در حال اخراج و تعدیل نیرو هستند به طوریکه عنوان می شود مراکز اسقاط تا کنون بیش از 3 هزار نفر را اخراج کرده اند و همچنان این روند ادامه دارد.

مهدی نیکدار افزود : مراکز اسقاط هماهنگ شده اند که ثبت نام انجام ندهند چرا که دلیلی نمی بینند خودرو اسقاط کنند در حالیکه نمی توانند گواهی های حاصله را به فروش برسانند و هیچ منفعتی در این کار برای آنها وجود ندارد ضمن اینکه چون خریداری برای گواهی های اسقاط وجود ندارد چنانچه مراکز بخواهند گواهی ها را در بازار بفروشند باید گواهی ها را زیر قیمت واقعی عرضه کنند.

وی در خصوص مصرف گواهی های اسقاط توسط واردکنندگان اظهار داشت: واردکنندگان به اندازه ای که برای ترخیص خودروهای موجود در گمرک گواهی اسقاط نیاز است از قبل گواهی خریداری کرده اند و در صفحات آنها موجود است لذا نیاز چندانی به گواهی اسقاط ندارند.

وی با اشاره به رسیدن فصل زمستان و بحث وارونگی و آلودگی هوا گفت : به دنبال آن هستیم که با ارائه برخی طرح ها آمار سالیانه اسقاط خودروهای فرسوده را افزایش دهیم و بیشتر به دنبال مشارکت خودروسازان داخلی هستیم تا آنها نیز سهمی در اسقاط خودروهای فرسوده داشته باشند.

نیکدار تصریح کرد : درست است که در حال حاضر تولید خودرو به دلیل کمبود قطعه کاهش یافته است اما در مجلس پیگیر این موضوع هستیم که خودروسازان مکلف شوند تا درصدی از قیمت فروش خودرو را جهت اسقاط خودروهای فرسوده بپردازند و یا این مبلغ از خریداران دریافت شود.

وی افزود : عده ای از نمایندگان مجلس به این نتیجه رسیده اند که نمی توان اسقاط خودروهای فرسوده را تعطیل کرد و از طرف قانون هوای پاک نیز محدودیت هایی برای تردد خودروهای فرسوده در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به عدم وجود انگیزه برای اسقاط خودرو در مردم گفت : باید انگیزه اسقاط در مردم وجود داشته باشد و این انگیزه زمانی ایجاد می شود که خودروی فرسوده را مراکز اسقاط با قیمت مناسبی از مالک بخرند ولیکن در حال حاضر چنانچه مراکز اسقاط بخواهند خودرو را با قیمت مناسب بخرند نمی توانند گواهی های اسقاط را در بازار با قیمت مناسب بفروشند و چنانچه بخواهند با قیمت پایین خودرو را از فروشنده بخرند آنها از فروش خودرو منصرف می شوند بنابراین عملا اسقاطی صورت نمی گیرد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به وابستگی اسقاط کشور به واردات گفت : از زمانی که واردات خودرو متوقف شد به تبع آن اسقاط نیز متوقف شد و در مجموع این عوامل باعث شده است که طرح های نوسازی یکی پس از دیگری دچار مشکل شود.

نیکدار تاکید کرد : باید همه کمک کنند که اسقاط مجددا رونق بگیرد چرا که با توجه به اهمیت آلودگی هوا و قانون هوای پاک نمی شود از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را متوقف کرد و از سوی دیگر افرادی که با سرمایه های شخصی در این صنف سرمایه گذاری کرده اند و مشغول کار هستند در شرف بیکاری هستند و امیدواریم با همکاری دولت و مجلس راهکاری برای رفع مشکلات مراکز اسقاط ایجاد شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 286
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران