پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267627 تاریخ : 1395/12/14-12:11:56
,5,17,
ضمیمه قراردادهای جدید نفتی درباره الزام انتقال فناوری آماده شد

ضمیمه قراردادهای جدید نفتی درباره الزام انتقال فناوری آماده شد

سرپرست اداره کل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل وزارت نفت اعلام کرد: ضمیمه های مربوط به انتقال فناوری در قراردادهای جدید نفتی تهیه شده است که به قراردادها اضافه می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت پرویز سنگین امروز شنبه در کنفرانس ملی اقتصاد مقاومتی و برجام افزود: تهیه استانداردهای ملی تجهیزات نفتی که با استانداردهای اروپایی برابری می کند صادرات این محصولات را تسهیل خواهد کرد.

وی اعلام کرد: طرح ساخت گروه های 10 گانه کالای نفت برای بومی سازی تجهیزات راهبردی صنعت نفت اجرا شده است.
سرپرست اداره کل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل وزارت نفت اضافه کرد: سه سال پیش وزیر نفت دستور ساخت این گروه های کالایی را ابلاغ کرد که به تولید برخی تجهیزات منتهی شد.
وی ادامه داد: گروه های 10 گانه کالایی شامل تجهیزاتی مانند ماشین آلات دوار، حفاری و سرچاهی می شود که کارگروهی نیز برای اجرای آنها در وزارت نفت تشکیل شده است.
این مسوول بیان داشت: تاکنون 500 کالای اصلی و نزدیک به 15 هزار کالای ریز در قالب این طرح تعریف شده است.
سرپرست اداره کل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل وزارت نفت گفت: پس از شناسایی سازندگان داخلی، تاکنون 52 قرارداد با آنان برای بومی سازی این تجهیزات امضا شده است.
وی هزینه اجرای هفت گروه کالایی را سه میلیارد دلار برآورد کرد.
به گزارش ایرنا، معاون بین الملل وزیر نفت در این همایش اعلام کرد: در فضای ایجاد شده پس از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک)، صادرات نفت ایران 2 برابر شد و درآمد حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی در امسال به 34 میلیارد دلار رسید.
به گفته وی، ارزش تفاهمنامه های امضا شده که مذاکرات مربوط به آنها جریان دارد در صورت تبدیل به قرارداد، 80 تا 85 میلیارد دلار است.
همایش اقتصاد مقاومتی و برجام دهم اسفندماه آغاز شد و تا هجدهم اسفندماه به بررسی دستاوردهای برجام در بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی شامل صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، نفت، نیرو، انرژی هسته ای، بهداشت، راه و شهرسازی، علم و فناوری و پولی- بانکی می پردازد.
هر روز مسوولان دستگاه ها و وزارتخانه های مرتبط با حضور در این همایش به ارایه گزارش تفصیلی از دستاوردهای برجام و اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در نهادهای متبوع خود می پردازند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 386
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران