پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 226770 تاریخ : 1395/07/25-12:55:30
,17,21,
ضرورت برخورد با مافیای سهام عدالت

ضرورت برخورد با مافیای سهام عدالت

سهم هر فرد از سهام عدالت یک میلیون و 500هزارتومان است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس،با انتقاد از سرنوشت نامعلوم سهام عدالت، گفت:"سهام عدالت" با وضعیت فعلی خود بیشترین لطمه را به اقتصاد و مردم به عنوان سهام داران وارد می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، محمدرضا پورابراهیمی داورانی  با انتقاد از سرنوشت نامعلوم "سهام عدالت"، گفت: "سهام عدالت" مجموعه ای رها شده در اقتصاد کشور بوده که نه دولت نظارتی بر آن دارد و نه مردمی که سهام به آن ها واگذار شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با بیان اینکه اداره مافیایی مجموعه "سهام عدالت" مورد انتقاد است، افزود: "سهام عدالت" با وضعیت فعلی خود بیشترین لطمه را به اقتصاد و مردم به عنوان سهام داران وارد می کند.


ضرورت واگذاری سهام عدالت به مردم/ بدقولی دولت در ارایه لایحه در بحث سهام عدالت مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است 

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه پیشنهاد ما واگذاری "سهام عدالت" به مردم است،تصریح کرد: طرحی در مجلس با همین محتوا دو سال قبل تدوین شد که با مخالفت دولت و اصرار آن برای ارسال لایحه در این خصوص مسکوت ماند.

وی با بیان اینکه بدقولی دولت در خصوص ارایه لایحه در بحث "سهام عدالت" مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است، گفت: طبق آخرین اخبار واصله متن لایحه دولت در خصوص تعیین تکلیف "سهام عدالت" و آزادسازی و واگذاری آن به مردم نهایی شده ولی هماهنگی هایی نیاز است تا به این وسیله ابلاغ شود.

منتظر لایحه دولت درخصوص آزادسازی سهام عدالت هستیم

پورابراهیمی داورانی،ادامه داد:ما منتظر ارایه لایحه مذکور از سوی دولت هستیم تا به این وسیله تعیین تکلیف "سهام عدالت "صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه باید سهم مردم و دولت هرکدام به تفکیک به آن ها واگذار شود، گفت: درصورتی که دولت در خصوص تعیین تکلیف "سهام عدالت" ورودی نداشته باشد؛مجلس با طرح تدوین شده در این رابطه به تعیین تکلیف در این موضوع خواهد پرداخت.

این نماینده مردم درمجلس دهم، ادامه داد: تحقیق و تفحص از "سهام عدالت" در روزهای آخر مجلس نهم آماده شد؛اما به دلیل ازدیاد گزارشات،در دستور کار مجلس قرار نگرفت،با این حال در حال حاضر این گزارش آماده است.

وی با بیان اینکه لحاظ شده ترین دارایی دولت در حال حاضر سهام عدالت است،تاکید کرد: در حال حاضر ابهامات بسیاری در سهام عدالت وجود دارد که باید نسبت به رفع آن ها اقدام شود.

سهم هر فرد از سهام عدالت یک میلیون و 500 هزارتومان است

پورابراهیمی داورانی مطرح کرد:با ارایه لایحه ازسوی دولت درخصوص تعیین تکلیف "سهام عدالت "مجلس هرچه سریع تر رسیدگی به آن را در دستورکار خود قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه برآورد این است که رقمی درحدود یک یا یک میلیون و 500 هزار تومان سهم هر نفر از "سهام عدالت" خواهد بود، افزود: "سهام عدالت" برای خانواده هایی که شرایط اقتصادی مناسبی ندارند،می تواند دارایی قابل قبولی باشد.

این نماینده مردم درمجلس دهم،ادامه داد:با واگذاری "سهام عدالت" به مردم تعیین تکلیف اساسی در خصوص نحوه اداره این سهام صورت خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،یادآورشد:طرح نمایندگان در خصوص "سهام عدالت" در دست تدوین بوده و با تاخیر دولت در ارایه لایحه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

اخبار مرتبط


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 382
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران