پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251839 تاریخ : 1395/09/27-10:10:20
,23,
ضرورت ایجاد تحولات اساسی در نظام بودجه‌ریزی

دکتر على‌اصغر، یوسف‌نژاد، عضو هیات رئیسه مجلس

ضرورت ایجاد تحولات اساسی در نظام بودجه‌ریزی

نظام بودجه‌ریزی در ایران با اشکالات زیادی روبه‌رو است و این در حالیست که تحولات زیربنایی و اساسی در نظام بودجه‌ریزی با توجه به کاهش درآمدهای نفتی می‌تواند اقتصاد ایران را به سمتی سوق دهد که با تکیه بر صادرات غیرنفتی، ارز مورد نیاز کشور تامین شود

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، . در این بین می‌توان مشاهده کرد که در کنار درآمدهای نفتی، منابع مناسبی برای رشد و توسعه کشور به وجود خواهد آمد.

با این تفاسیر و با توجه به اینکه بودجه‌ریزی یکی از محورهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است، ضرورت دارد تحولی اساسی در نظام بودجه‌ریزی کشور صورت گیرد و ترجیح بر منافع ملی باشد تا مصالح منطقه‌ای. طرح‌هایی که بخش کوچکی از جامعه 80 میلیونی کشور را تحت‌پوشش قرار می‌دهند و به نوعی اتلاف منابع را به همراه دارند، نباید در مرکز توجه قرار بگیرند، چرا که در حال حاضر منابع بسیار محدودی به طرح‌های عمرانی اختصاص داده شده که باید تغییر خط مشی در این رابطه ایجاد شود.

بررسی این موضوعات باید در دستور کار قرار بگیرد تا منافع ملی بر مصالح ملی ارجحیت یابد. باید تغییرات بنیادین در نظام بودجه‌ریزی انجام شود تا بدین وسیله اقتصاد کشور برای اجرا کردن سند اقتصاد مقاومتی آماده باشد.

ضرورت توجه به اجرای این سند از آنجا نشات می‌گیرد که بدین وسیله قرار است تولید ایرانی، جهانی شده و قابلیت عرضه محصولات در بازارهای جهانی به وجود آید. جا دارد به جای نطق‌ها و بیان مسائل و مشکلات، به ارائه راهکار برای حل مسائل اساسی اقتصاد نظیر بیکاری، ریسک بالای سرمایه‌گذاری، نبود احساس امنیت در سرمایه‌گذاری، سطح بالای قوانین و مقررات مزاحم و... پرداخته شود.

از اینرو تا دو هفته آتی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 96 کل کشور تشکیل جلسه خواهد داد و با تشکیل این کمیسیون، بررسی لایحه و پیشنهادات نمایندگان در اولویت قرار خواهد گرفت.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 423
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران