پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251326 تاریخ : 1395/09/21-17:41:27
,23,
ضرورت اعطای منابع مالی به کارآفرینان

آلبرت بغزیان استاد دانشگاه

ضرورت اعطای منابع مالی به کارآفرینان

به نظر می‌رسد در بحث کارآفرینی مهم‌ترین موضوع سرمایه و منبع مالی باشد. بسیاری از افراد شاید ایده داشته باشند اما به دلیل مشکلات مالی جرات کارآفرینی نداشته باشند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دولت باید منابع مالی کافی در اختیار کارآفرینان قرار دهد. برای مثال در قالب صندوق‌های اعتباری به آنها وام دهد و از طرفی ایده‌های آنها را نیز ارزیابی کند. در حال حاضر بخش‌های مختلفی هستند که می‌توان از طریق توسعه کارآفرینی از مسیر آنها به اقتصاد جهتی مثبت و اثرگذار داد.

نمونه این بخش‌ها پارک‌های علم و فناوری یا شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌هاست. این بخش‌ها نیاز به سرمایه اندکی دارد و شاید از همین منظر بستر را برای کارآفرینان مهیاتر سازد. دولت می‌تواند برای صرفه‌جویی در منابع مالی و تقویت کارآفرینی به این بخش‌ها روی آورد. البته ناگفته نماند هر فعالیت اقتصادی باید با در نظر گرفتن صرفه اقتصادی باشد. باید ببنیم فلان فعالیت ارزش و بازدهی اقتصادی لازم را دارد یا نه.

نگاه حاکم بر برنامه‌ریزی‌ها و سیات‌گذاری‌های دولت باید رشد کارآفرینی باشد. منظور از نگاه حاکم این است که در سیاست‌گذاری‌ها توسعه کارآفرینی هدف باشد و برای آن نهادهایی موظف به ایفای نقش باشند. کشور ما انگیزه و علاقه برای کارآفرینی وجود دارد اما قوانین همگام و هماهنگ با کارآفرینی نیست. ازاینرو کارآفرینی با وجود روند رو به بهبودی که در کشور دارد، نتوانسته است آنطور که باید در اقتصاد برای رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب کمک کند.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 315
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران