پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 263663 تاریخ : 1395/10/15-09:12:18
,10031,
ضرورت استفاده از ظرفیت‌های قانون شوراهای آموزش و پرورش

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های قانون شوراهای آموزش و پرورش

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: به دنبال استفاده از ظرفیت‌های قانون شوراها برای حل مشکلات وزارت آموزش و پرورش هستیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مرضیه گرد معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران افزود: یکی از بهترین شرایطی که برای اداره آموزش و پرورش در چارچوب قانون می‌توانست رخ دهد، تصویب قانون شوراها بود که سال 1372 مصوب شد اما هنوز نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های قانون شوراهای آموزش و پرورش به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به هفته شوراهای آموزش و پرورش گفت: هدف ما این است که بتوانیم با طرح مساله هفته شوراهای آموزش و پرورش، توجه‌ سایر دستگاه‌ها را به آموزش و پرورش جلب کنیم و برای پیشرفت هرچه بیشتر نظام تعلیم و تربیت تلاش کنیم و قانون شوراهای آموزش و پرورش کمک می‌کند که یک نگاه ویژه به آموزش و پرورش داشته باشیم.

گُرد ادامه داد: ابتدا باید بستر لازم و زیربناها در استان‌ها به وجود آید و این اختیاراتی که قانونگذار به شوراها داده را منتقل کنیم و اعتقاد به یک وحدت رویه لازم در کل کشور داریم و معتقدیم فعالیت‌های آموزشی بر اساس سیاست های ابلاغی وزارتخانه و اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه راه باید اجرا شود ولی برنامه‌ریزی استانی را باید خود استان انجام بدهد.

وی توضیح داد: به عبارت دیگر اگر در استان‌ها معضل و مشکلی در هر زمینه ای مانند مسائل مالی، اداری و نیروی انسانی و غیره پیش می آید مسئولان همان استان یا شهرستان مشکل را حل می‌کنند و این اختیاراتی که قانونگذار تعیین کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش یک اَبَردستگاه است و بیشترین پرسنل و بیشترین مخاطب را دارد ما نیازمند این هستیم که در همه ابعاد تمام دستگاه‌ها کمک و همفکری کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 559
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران