پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375605 تاریخ : 1397/06/11-17:57:58
,17,11,
ضرورت ارتقای آگاهی مردم و برنامه‌ریزی مناسب برای حفاظت از ثروت‌های فرهنگی‌

ایزدی اعلام کرد:

ضرورت ارتقای آگاهی مردم و برنامه‌ریزی مناسب برای حفاظت از ثروت‌های فرهنگی‌

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ارتقای وضعیت از بعد شهرسازی و حمل و نقل را در شهرها امری ضروری دانست و گفت: این سیاست در ادبیات جهانی با نام بازآفرینی شهری شناخته می‌شود، کشورهای اروپایی اعتقاد دارند در بهبود شرایط شهری باید به داخل و موجودیت شهرها بازگشته و آن‌ها را از زوایای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و کالبدی بررسی کرده و ارتقا دهند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی طی سخنرانی در کارگاه آموزشی بازآفرینی شهری برای کارشناسان و مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأکید براینکه متأسفانه امروز بسیاری از ارزش‌های تاریخی و فرهنگی ما دچار افول شده است گفت: غفلت ما امروز باعث ایجاد عدم هماهنگی در شهرها شده و انسجام لازم بین عناصر و اجزای شهرها که در گذشته دیده می‌شد را از میان برده است.

ایزدی با تأکید براینکه رشد شتابان شهرنشینی یکی از مهمترین مشکلاتی است که امروز با آن درگیر هستیم گفت: با توجه به تصاویر و شواهد موجود می‌بینیم که شهرها طی یک دهه دارای رشد فزاینده‌ای از نظر وسعت شهری بوده‌اند که متأسفانه این روند همچنان رو به فزونی است.

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با تأکید براینکه قطعا این نابسامانی‌ها مختص شهر نبوده و عدم تعادل در تمامی کشور را نشان می‌دهد گفت: امروزه فقر شهری به عنوان یکی از پرچالش‌ترین بحث‌ در مناطق تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی محسوب می‌شود که ناشی از همین عدم تعادل در سطح کشور خواهد بود.

ایزدی در ادامه بحران زیست‌محیطی، کمبود منابع و تخریب زیست‌بوم‌ها را از دیگر آثار عدم تعادل و برنامه‌ریزی‌های اشتباه شهری دانست و گفت: در این راستا تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی جدید که خطاهای گذشته در آن تکرار نشود راهکار بسیار خوبی است، چراکه طرح‌های قبلی باعث رشد جریان تخریب در شهرها شه و مانع نزول کیفیت در این نواحی نمی‌شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح‌های جامع تا کنون از بالا به پایین و بدون درک مناسب از مشکلات شهری تهیه شده‌اند گفت: هرچند طرح‌های مذکور تا کنون مشکلاتی را در حوزه شهری رفع کرده‌اند اما با آسیب‌شناسی انجام شده به این نتیجه رسیده‌ایم تغییر رویکرد و حرکت به سمت کیفیت به جای کمیت امری ضروری در برنامه‌ریزی‌های شهری به شمار می‌رود.

وی ارتقای وضعیت از بعد شهرسازی و حمل و نقل را در شهرها امری ضروری دانست و گفت: این سیاست در ادبیات جهانی با نام بازآفرینی شهری شناخته می‌شود، کشورهای اروپایی اعتقاد دارند در بهبود شرایط شهری باید به داخل و موجودیت شهرها بازگشته و آن‌ها را از زوایای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و کالبدی بررسی کرده و ارتقا دهند.

معاون معماری و شهرسازی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: از آنجایی که آثار تاریخی قابل بازگشت نیستند پس باید با ارتقای آگاهی مردم در امر حفاظت وهمچنین برنامه‌ریزی مناسب از ثرورت‌های فرهنگی‌مان حمایت کنیم.

ایزدی با بیان اینکه فرآیند بازآفرینی باید در ابعاد کالبدی و غیرکالبدی به طور همزمان انجام شود گفت: آموزش مهارت‌های فنی، آگاهی‌رسانی، ارتقای زیرساخت‌های شهری، نوسازی مسکن و ایجاد بستر مناسب برای گفتمان‌سازی در جامعه از جمله اقداماتی است که باید در این فرآیند مورد توجه قرار گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 271
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران