پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 311605 تاریخ : 1396/09/28-15:38:22
,13,
صیادان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند

صیادان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند

یک مقام مسوول گفت: تامین نقدینگی مورد نیاز،وجود واسطه های غیر ضرور در بازار،بالا بودن نرخ بیمه، حضور صیادان غیر بومی در جنوب و ممنوعیت صید ماهیان خاویاری در شمال از مشکلات پیش روی صیادان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛  ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان با اشاره به مشکلات و چالش های پیش روی صیادان اظهار کرد: مشکلات اقتصادی و تامین نقدینگی مورد نیاز ،وجود واسطه های غیر ضرور در بازار و کمبود ذخایر و ممنوعیت صید برخی گونه ها در شمال کشور برخی از مشکلات صیادان به شمار می رود.

به گفته وی وجود واسطه ها و دلالان در بازار اختلاف صد دردصدی قیمت ماهی  از مزرعه تا بازار را به همراه دارد.
قاسمی ادامه داد: ممنوعیت صید ماهیان خاویاری به منظور بازسازی ذخایر در شمال، ورود کشتی های چینی  و آلودگی  آب های جنوب ، حضور صیادان غیر بومی و نداشتن تجهیزات لازم، ناشی از تحریم سال های قبل برخی دیگر از چالش های پیش روی صیادان است.
این مقام مسوول با انتقاد از نرخ بالای بیمه  صیادان در شمال کشور بیان کرد: با وجود فعالیت سخت صیادان در شمال، بی توجهی شیلات به این قشر موجب شده که برای آنها حق بیمه بالایی در نظر گرفته شود که این امر برای آنها مقرون به صرفه نیست.
وی به توسعه ابزارهای صیادی برای صید در عمق آب های جنوب کشور اشاره کرد و گفت:  اتحادیه صیادان، بررسی ماهیان در اعماق 400 متر را با همکاری سازمان شیلات آغاز کرده است.
مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و آبزیان تصریح کرد: امکانات مدرن صید سازمان شیلات در افزایش تولید و اشتغال زایی تاثیر بسزایی دارد.
 قاسمی با اشاره به اینکه توسعه ابزارهای صیادی نیازمند سرمایه گذاری لازم در بخش است، یادآورشد: نبود سرمایه گذاری لازم در بخش تجهیز و نوسازی ابزارآلات، بهره وری پایین تولید را به همراه داشته است درحالیکه برند سازی و بازسازی ذخایر،  تاثیر بسزایی در عرضه ماهی به نرخ مناسب در بازار دارد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 341
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران