پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279524 تاریخ : 1396/02/19-12:23:28
,6,17,
صنعت خودروی کشور باید در سطوح جهانی فعالیت کند

نعمت زاده در مراسم امضای تفاهم نامه خودرویی تولید و طراحی پلتفرم :

صنعت خودروی کشور باید در سطوح جهانی فعالیت کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت خودروسازی کشور باید در سطح جهانی فعالیت کند و امروز خوشحالیم که در این جهت حرکت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شاتا، مهندس محمد رضا نعمت زاده در مراسم امضای تفاهم نامه و قرارداد 10 جانبه بین‌المللی برای طراحی و تولید پلتفرم  محصولات جدید ایران خودرو تأکید کرد :  در راستای فعالیت صنعت خودروی کشوردر کلاس جهانی باید روی طراحی ، مهندسی ، تحقیق و فنآوری جدید توجه ویژه‌ای شود تا بتوانیم به اهداف و جایگاه مورد نظر برسیم. 

وی با تأکید ویژه بر ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه افزود: ارتباط این دو از همان پایه باید محکم شود و تمام دانشگاه‌های کشور باید کارت صبر داشته باشند تا بتوانند از همه صنایع کشور بازدید کنند و خوشبختانه حرکت‌های خوبی در وزارت علوم شروع شده است. 
نعمت زاده تصریح کرد : دانشگاه‌های ما توانمند هستند و این صنعت است که از دانشگاه بهره می‌گیرد به طوری که می‌توان گفت 70 درصد ارتباط صنعت با دانشگاه به نفع صنعت است و این ماییم که باید راه را هموار کنیم و همکاری مشترک به نفع هر دو است. 
وزیر صنعت ، معدن و تجارت ضمن اشاره به لزوم تحقیق و توسعه صنعت خودرو یادآور شد :  واحد تحقیق و توسعه در دولت سازندگی در ایران خودرو شکل یافت اما متأسفانه طی 8 سال  تعطیل بود،  امروز باید بطور جدی آنرا دنبال کنیم و این اجلاس امروز حرکتی جهشی در خودرو سازی خواهد بود. 
نعمت زاده ادامه داد:  خوشحالم که می‌بینم در یکسال و نیم پس از برجام پیشرفت‌های خوبی در فعالیت های بین‌المللی داریم. صنعت خودرو ،صنایع دریایی و هوایی، نفت و گاز و پتروشیمی جزو صنایعی هستند که سطحشان قطعا تنها ملی نیست و حتما در کلاس جهانی نیز باید فعالیت کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید ویژه بر صادرات در صنعت خودروسازی گفت: این صنعت جهانی است و تولیداتش نمی‌تواند محدود به داخل کشور باشد.

برجام یعنی موانع فعالیتهای اقتصادی برداشته شد


وی ادامه داد : برجام یعنی موانعی که تا کنون داشتیم تا حد زیادی برطرف شده و این خود ما هستیم که باید از این فضا استفاده کنیم  نگوییم برجام چه آورده است، برجام فضا را باز کرد تا به حالت عادی برگردیم ما قبلا در حصر بودیم و شرکت‌ها حتی جواب ایمیل ما را هم نمی دادند، چند بانک بین‌المللی جهانی جریمه‌های سنگینی را به خاطر ارتباط با ایران پرداخت کردند و برجام این موانع را برداشت.


نعمت زاده اظهار کرد:  باید به دنبال تعامل با دنیا باشیم و بالاخص در زمینه های علمی و صنعتی که مرز نمی شناسد اگر می‌خواهیم صادرات داشته باشیم این  امر  بدون ارتباط با دنیا میسر نیست . صادرات قطعات خودرو قطعا مزیت ما است،  ما انرژی داریم مواد اولیه ، نیروی انسانی کارآمد و اگر بتوانیم در مقیاس جهانی کار کنیم قطعا سودآور بوده و رقابت سالمی خواهیم داشت. 
وی اضافه کرد : قطعات خودرو سالها قبل به آلمان صادر می‌شد و یکی از زمینه‌های لازم،  ارتقای توان طراحی و مهندسی و تولید قطعه سازان است چرا که گله خریداران خودرو عمدتا به کیفیت قطعات خودرو بر می‌گردد  و انجمن مربوط باید روی این مسئله کار کند. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 432
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران