پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 249934 تاریخ : 1395/09/06-10:35:27
,6,
صنعت خودروسازی برای پیشرفت نیاز به رقیب دارد

صنعت خودروسازی برای پیشرفت نیاز به رقیب دارد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی واردات خودروهای خارجی به کشور را برای رقابت با خودروهای داخلی مفید ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،سیدجواد حسینی کیا  با اشاره به خبر آزادشدن واردات خودروهای آمریکایی با شرایطی خاص ،گفت:اگر ظرفیتی برای رقابت ایجاد شود مطلوب است تا خودروسازی ما بتواند خود را به روز کند.

وی افزود:به روزنبودن یکی از اشکالاتی است که به عرصه خودروسازی ما وارد است؛چراکه در این صنعت رقابتی وجود ندارد،اما اگر محصولی بخواهد وارد کشور شود و با تولیدات داخلی رقابت کند،تولیدکننده داخلی ناچار می شود خود را براساس شرایط،خواست مشتری و تنزل قیمت وفق دهد که همه این ها به نفع کشور است.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید واردات خودرو به سمت واردات بی رویه  برود،تصریح کرد:باید به خودروهایی اجازه ورود بدهیم که اصل تکنولوژی آن نیز وارد کشور شود و قیمت آن مناسب بوده و خدمات پس از فروش آن نیز وجود داشته باشد اما همه این ها به گونه ای نباشد که سیستم خودروسازی ما را با تعطیلی مواجه کند که با این شروط اگر عرصه رقابتی ایجاد شود،منعی ندارد و باید از آن استقبال کرد.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره واردات خودرو ازکشور آمریکا،خاطرنشان کرد:غیر از آمریکا کشورهای دیگری وجود دارند که ما می توانیم از آن ها این واردات را انجام دهیم و دلیلی ندارد که با شیطان بزرگ این دادوستد را انجام دهیم  و  فرانسه،آلمان،ژاپن و کره جنوبی می توانند کشورهایی باشند که ما می توانیم درعرصه خوردروسازی با آن ها همکاری کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد:به نظر می رسد برای واردات خودرو اولویت ما نباید آمریکا باشد؛چراکه تولیدات آمریکایی به دلیل سنگین بودن خودروها از حیث مصرف سوخت بسیار بالاست و معمولا آن ها این خودروها را بیشتر برای کشورهای جهان سوم تولید می کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 479
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران