پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310284 تاریخ : 1396/09/13-14:05:38
,10027,
صنعت بیمه لنگر اقتصاد کشور است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

صنعت بیمه لنگر اقتصاد کشور است

جنس صنعت بیمه از اعتماد و اطمینان است و مهمترین ماموریت آن جلب اعتماد و ایجاد پوشش امن برای اشخاص و بنگاه های اجتماعی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر محمدرضا پور ابراهیمی  رییس کمیسیون اقتصادی مجلس_ در بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه با اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه برای کاهش ریسک و رفع چالش ها، طراحی شده و نباید در درون خود بحران و چالش داشته باشد.

وی اظهار داشت: متاسفانه در ادوار گذشته و دولت های پیشین سوء مدیریت هایی صورت گرفت و ضعف نظارتی سبب شد آسیب هایی به این صنعت وارد شود که امروز هم با تبعات منفی آن دست و پنجه نرم می کنیم.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به وضعیت صورت های مالی برخی از شرکت های بیمه اشاره کرد و افزود: بازسازی و بهسازی این صنعت از ضرورت های جدی محسوب می شود تا بعد از این رشد منفی شرکت های بیمه را شاهد نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: صنعت بیمه از ارکان تعیین کننده و لنگر اقتصاد کشور به شمار می آید و باید توانایی ریسک داشته باشد و به همین خاطر ایجاد چالش در این صنعت ، سم مهلک است.
پورابراهیمی به ضرورت برنامه ریزی اصولی و آسیب شناسی جدی در صنعت بیمه تاکید کرد و آینده این صنعت را در گرو شناسایی چالش ها دانست و افزود: نیروهای جوان که با ابزارهای جدید مالی تجهیز شده اند باید به طور جدی وارد عرصه مدیریت بیمه بشوند و من از رییس کل بیمه مرکزی که به مدیریت جوان اعتقاد دارد درخواست می کنم در دوران تصدی خود پروژه ی پوست اندازی در اداره صنعت بیمه را دنبال کند.
پورابراهیمی با اشاره به حادثه زلزله ی اخیر کرمانشاه از آمادگی مجلس برای 
تصویب لایحه ایجاد صندوق بیمه های همگانی خبر داد و گفت: سازمان بحران، باید به صنعت بیمه منتقل شود و در صورت تصویب این لایحه هم امنیت مردم تامین می شود و هم دغدغه مسئولان کاهش خواهد یافت.
وی به عزم مجلس برای حذف مالیات بر ارزش افزوده صنعت بیمه تاکید کرد و افزود: یکی از دغدغه های جدی مجلس بالارفتن ضریب نفوذ بیمه در جامعه است و اگر مالیات بر ارزش افزوده مانعی در مسیر تحقق این هدف بزرگ باشد؛ با نظر کارشناسان و سیاستگذاران صنعت بیمه این مانع را از سر راه فعالان این صنعت برمی داریم.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با اشاره به این مطلب که هیچ موضوعی به اندازه ی ظرفیت سازی اقتصادی برای مجلس اهمیت ندارد از دست اندرکاران صنعت بیمه که برای تحقق این امر تلاش می کنند، قدردانی کرد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 310
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران