پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 309212 تاریخ : 1396/08/30-10:08:29
,2,
صندوق سپرده گذاری مسکن راهکاری مناسب برای رونق بخش مسکن است

معاون اول رییس جمهوری:

صندوق سپرده گذاری مسکن راهکاری مناسب برای رونق بخش مسکن است

راهکاری به منظورافزایش سرمایه بانک مسکن اتخاذ شود

هرچه بخش مسکن را بیشتر فعال کنیم، در اشتغال زایی و رونق اقتصاد کشور تاثیر خواهد داشت و لازم است که همه دستگاه ها در این زمینه همراه شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در جلسه شورای هماهنگی بخش مسکن که وزرای راه و شهرسازی و نیرو و نیز رییس کل بانک مرکزی و مدیرعامل بانک مسکن نیز حضورداشتند؛ با بیان این مطلب رونق بخش مسکن را از برنامه های مهم دولت برشمرد.

وی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده از سوی وزیر راه وشهرسازی برای بخش مسکن، بر لزوم تشکیل جلسه ای با حضور وزارت راه وشهرسازی، وزارت اموراقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مسکن به منظور بررسی این پیشنهادها تاکید کرد و گفت: لازم است این پیشنهادها مورد بررسی قرار گیرد و راهکار روشن و جامعی که مورد توافق دستگاه های ذی ربط باشد تدوین شود.

جهانگیری صندوق سپرده گذاری مسکن را از جمله راهکارهای مناسب برای رونق بخش مسکن و خانه دار شدن افراد دانست و با اشاره به استقبال خوب مردم از این شیوه، ضرورت تدوین راهکاری برای تامین منابع مالی در جهت افزایش سرمایه بانک مسکن را مورد تاکید قرار داد.

معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به بازدید های خود از چند محله در تهران که واحدهای مسکونی در بافت فرسوده احداث شده بودند، این اقدامات را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: با توجه به رضایت افرادی که صاحب خانه شده بودند ونیز سازندگان، لازم است موانع پیش روی این شیوه برطرف شده و استمرار پیدا کند.

جهانگیری همچنین با اشاره به موضوع تامین مالی انبوه سازان ، بر ضرورت تدوین راهکارهایی به منظور تامین مالی برای تولید کنندگان انبوه مسکن تاکید کرد و از وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های مرتبط خواست در این خصوص با برگزاری جلسه و یافتن راهکارهای عملی، نتایج آن را در جلسه آتی ارائه دهند.

در ادامه این نشست ، دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز طی سخنانی گزارشی از روش های به کار گرفته شده برای رونق بخش مسکن در سالهای اخیر ارائه کرد و سپس به تشریح پیشنهاداتی برای رونق این بخش و امکان خانه دار شدن مردم پرداخت.

همچنین در ادامه این جلسه موضوع تامین مالی تولید کنندگان انبوه مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مشکلات فراروی انبوه سازان بررسی و مقرر شد جلساتی با حضور دستگاه های مرتبط برای بررسی پیشنهادهای مطرح شده و نیز حل مسائل پیش روی تامین منابع مالی انبوه سازان مسکن برگزار و نتایج آن در جلسات آتی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 379
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران