پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 350926 تاریخ : 1397/03/29-09:48:47
,10033,
صنایع پردیس با محیط زیست سازگار شود

صنایع پردیس با محیط زیست سازگار شود

محمد حسین مقیمی بر رفع مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی پردیس با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی این منطقه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، محمد حسین مقیمی استاندار تهران روز دوشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان پردیس با تاکید بر حفاظت از عرصه های زیست محیطی پردیس به عنوان یکی از مناطق اقماری تهران گفت: پاکی هوا و آب این منطقه تاثیر مستقیم بر هوای تهران دارد و باید مراقبت های لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه حدود 8 هزار و 400 واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان پردیس فعالیت می کنند گفت: باید تلاش کنیم تا در کنار زنده نگه داشتن فعالیت این واحدها محیط زیست را حفظ کرده و گردشگری را توسعه دهیم.

مقیمی گفت: رعایت نشدن قانون استقرار صنایع آلاینده در شعاع 120 کیلومتری تهران، مجاورت صنایع پردیس با واحدهای مسکونی و خدمات گردشگری و دفع فاضلاب صنایع به رودخانه جاجرود سه مشکل اصلی صنایع پردیس هستند که باید با ارائه طرحی جامع برای رفع این مشکل چاره اندیشید.

وی هدف از حضور خود در این شهرستان را ارزیابی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی ذکر کرد و افزود: مسئولان باید تلاش کنند تا مشکل تولید کنندگان و صنعتگران با حداکثر سرعت و کمترین مراجعات به ادارات رفع شود تا آنان فقط دغدغه تولید داشته باشند.

مقیمی با بیان اینکه مشکلات برخی از صنعتگران در ستاد استانی رفع موانع تولید طرح، بررسی می شود افزود: یکی از واحدهای تولیدی فعال در زمینه دارو در پردیس مشکلاتی همچون تامین مواد اولیه دارد تا این واحد علاوه بر تامین نیازهای داخلی اقدام به صادرات نیز بکند.

وی با بیان اینکه سامانه ای باید با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت پتروشیمی برای رفع مشکل مواد اولیه طراحی و اجرا شود افزود: این سامانه باید با ایجاد ارتباط تولید کننده و مصرف کننده فرایند تولید و مصرف را تسهیل کند.

مقیمی نوسازی و بهسازی ماشین آلات برخی واحدهای تولیدی را از دیگر نیازهای صنایع پردیس ذکر کرد و افزود: استانداری برای تامین ارز مورد نیاز این واحدها پیگیری های لازم را انجام می دهد.

وی ساماندهی لکه های صنعتی پردیس را از دیگر برنامه های مدنظر ذکر کرد و افزود: این مساله در کمیسیون ساماندهی زیربنایی دولت مطرح شده است که در صورت تصویب، واحدهای صنعتی منطقه ساماندهی می شوند ضمن اینکه ساماندهی این صنایع موجب رفع مشکلات زیرساختی از جمله تامین آب، برق، تلفن و مسیر دسترسی این واحدها خواهد شد.

مقیمی با بیان اینکه جمعیت جویای کار فراوانی در پردیس وجود دارد که می تواند به عنوان یک ظرفیت نگریسته شود افزود: حضور و رونق واحدهای تولیدی در پردیس و ایجاد و توسعه شهرک های صنعتی در زمینه های مختلف از جمله فناوری های نوین و پیشرفته در این منطقه علاوه بر رونق صنعت موجب ایجاد اشتغال می شود.

محمد حسین مقیمی استاندار تهران با همراهی مدیران اقتصادی استان تهران روز دوشنبه در سفری یک روزه به پردیس از شهرستان های استان تهران از برخی واحدهای صنعتی این شهرستان از جمله دارو پلاست پارس، کابین یراق، خرمدشت و بهداد الکتریک بازدید کرد و در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گرفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 336
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران