پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 304154 تاریخ : 1396/06/22-15:39:15
,15,
صفحه شبکه‌های اجتماعی داخلی وزیر ارتباطات کلید خورد

صفحه شبکه‌های اجتماعی داخلی وزیر ارتباطات کلید خورد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از حضور در شبکه‌های اجتماعی داخلی برای افزایش ارتباط با کاربران خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه بازدید از سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای در برج میلاد با اشاره به حضور فعالش در شبکه‌های اجتماعی خارجی اظهار کرد: ارتباط با کاربران از طریق شبکه‌های اجتماعی داخلی در حال انجام است. از روز گذشته در شبکه‌های سروش، بیسفون پلاد، کلوب و تبیان و در جهت حمایت از این شبکه‌های داخلی صفحه اجتماعی را باز کرده‌ایم و طبیعتا حضور فعالی در آنها خواهیم داشت و پاسخگوی سوالات و نظرات مردم خواهیم بود. امیدواریم در آینده اکثر این پاسخ‌ها در سرویس‌های داخلی صورت گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا حضور در شبکه‌های اجتماعی داخلی به معنای محدود کردن شبکه‌های اجتماعی خارجی است، گفت: نگاه ما به شبکه‌ها نگاه حمایتی است. عضویت در این شبکه‌های اجتماعی محدودیت ندارد اما دور زدن فیلترینگ است که ممنوعیت دارد. در حال حاضر ما به عنوان وزیر اجازه انجام خلاف قانون را نداریم. برخی از مسئولان با کسب اجازه از  کارگروه فیلترینگ به شبکه‌ها دسترسی دارند.

مذاکره برای حل مشکل مارکت‌های جهانی ادامه دارد

وی با اشاره به لزوم حضور بازی‌های ایرانی در بازار جهانی و مسدود شدن نرم‌افزارهای ایرانی در مارکت‌ها بیان کرد: بازارهای جهانی در حال ایجاد برخی محدودیت‌ها هستند. البته بازی‌ تنها در موبایل عرضه نمی‌شود بلکه در رایانه‌های شخصی و وب نیز حضور دارند که ما مشکلی در این زمینه نداریم اما محدودیتی که برای ما وجود دارد، در حوزه تبادلات مالی است که شرکت‌های خارجی در اپ‌استور و گوگل‌پلی برای ما ایجاد می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: البته این مشکل باید به صورت کلی حل شود زیرا مانع توسعه کسب و کارهای ماست. اکنون نیز وزارت خارجه در حال پیگیری برای حل این موضوع است که به محض اینکه به نتیجه برسد، اعلام می‌شود.

پیگیر تصویب کپی‌رایت در مجلس هستیم

وی با اشاره به موضوع کپی‌رایت و اهمیت آن اظهار کرد: قانون مالکیت معنوی ایران مربوط به سال 1348 است و در قانون تجارت در جمهوری اسلامی اضافاتی به آن قانون زده شده که به صورت کامل نیازهای حمایتی کسب‌وکارهای نوپا، بازیها و ویدیوها را پوشش نمی‌دهد. ما در برنامه‌های خود در نظر داشتیم که یک کارگروه حقوقی این مساله را بررسی کند.

او خاطرنشان کرد: این کار اکنون آغاز شده است، برای بازتعریف در حوزه مالکیت فکری و معنوی و حریم خصوصی، به منظور صیانت از حقوق مردم در فضای مجازی. طبیعتا باید لایحه‌ای تنظیم شده و به دولت داده شود تا نهایتا در مجلس به تصویب برسد. این موضوع جزو حوزه های مهم است.

وی با بیان اینکه اگر موضوع کپی‌رایت حل نشود، نمیتوان به رشد لازم و مطلوب رسید، افزود:ما زمانی در دنیا تولیدکننده نبودیم و شاید اگر کپی‌رایت را رعایت نمی‌کردیم اتفاقی نمی‌افتاد، اما امروز تولیدکننده و ملزم به رعایت این حوزه‌ها هستیم تا کسب‌وکارهای ما شکل بگیرند و رشد کنند.

لزوم بهبود خدمات رایگان بین‌المللی

در پاسخ به سوالی مبنی بر هماهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتباط با سرورهای بازیهای خارجی بیان کرد: اینکه بازی مجوز داشته و یا اینکه دارای کیفیت مناسب باشد، دو موضوع است. اگر شرکت خارجی بخواهد در کشور فعالیت مالی داشته باشد، باید مجوز بگیرد. اما وقتی خدمات رایگان می‌دهد، ما ملزم هستیم خدمات را برای مردم بهبود بدهیم. در ارتباط با بهبود کیفیت سرویس‌ها نیاز به هماهنگی نیست اما اگر شرکت خارجی بخواهد در ایران فعالیت کند، باید با وزارت ارشاد هماهنگی داشته باشد.

جهرمی با اشاره به پرداخت وام وجوه اداره‌شده به بازیهای رایانه‌ای اظهار کرد: یکی از حوزه‌های مورد توجه جوانان و یکی از صنایع سودآور در کسب و کارهای نوپا. موضوع بازی است و مورد حمایت قرار می‌گیرد. سال گذشته 10 میلیارد تومان وام در قالب وامهای کم بهره به شرکت‌هایی بازی‌ساز پرداخت شده و ما پیشرفت خوبی داشتیم. با سیاست‌های وزارت ارشاد نیز آمادگی داریم به تسهیل حوزه کمک شود و ما نیز بازی بین‌المللی داشته باشیم.

او همچنین به انتقال سرورهای بازیها به ایران اشاره کرد و افزود: لیستی تهیه شده که آن را با وزارت ارشاد هماهنگ می‌کنیم. اگر این بازیها رایگان باشند، منعی برایشان نیست و قرار دادن یک نود در ایران برای اینکه فاصله‌شان کاهش یابد و کاربرها بتوانند کیفیت بهتری را تجربه کنند، از موضوعات مطرح شده است و برخی از بازیها هم تایید کردند که این کار را انجام دهند. البته وزارت ارشاد نسبت به برخی بازی‌ها ملاحظاتی دارد که با توجه به درخواست مردم، می‌گوییم به جای بستن آنها، باید مذاکره کرد تا پارامترهای فرهنگی ما را رعایت کنند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اهمیت حمایت از بازیهای رایانه‌ای خاطرنشان کرد: بازی‌های رایانه‌ای جزو پنج حوزه پرطرفدار در فضای مجازی هستند. انتقال مفاهیم، فرهنگ سازی و تربیت از طریق بازیها، از موضوعاتی است که امروز در دنیا رایج است. بازی یکی از محورهای سرویس‌های شبکه ملی اطلاعات است، با توجه به اینکه اوقات فراغت جوانان را پر می‌کند، اهمیت زیاد دارد به همین دلیل نگاه ویژه‌ای به آن داریم، با وزارت ارشاد و معاونت علمی ریاست‌جمهوری نیز هماهنگی خواهیم داشت و احتمالا به زودی یک کمیته مشترک برای ساماندهی این فضا، بهبود کیفیت بازی‌های خارجی و تقویت بازی‌های داخلی خواهیم داشت.

همچنین جهرمی در مراسم فینال سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای، با تاکید بر اهمیت بازی‌های رایانه‌ای گفت: باید برای حوزه‌ای که مردم به آن توجه می‌کنند تسهیلاتی فراهم و برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود که در اوقات فراغت به آن بپردازند. ما خوشحال می‌شویم یک بازی داشته باشیم که مردم سطح دنیا به آن مشغول شوند، البته بازی‌های خارجی هم برای جوانان معنی ندارد.

وی در پاسخ به نحوه حمایت از بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: وزارت ارتباطات اسپانسر مالی بازی‌های نیست اما ما به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کمک می‌کنیم این نیاز را فراهم کند. همچنین به سرویس‌های لایه بالایی که مورد نیاز کاربر است توجه می‌کنیم. در حال حاضر استاندارد بین‌المللی تاخیر بازی‌های آنلاین 100 میلی ثانیه است اما با توجه به فاصله کاربرهای ایرانی با سرورها ما 400 میلی ثانیه تاخیر داریم که این مشکل باید حل شود.

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 323
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران