پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252217 تاریخ : 1395/10/01-16:13:51
,13,17,
صرفه جویی 7.6 میلیارد ریالی نهاده های طیور با کاهش سن کشتار

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

صرفه جویی 7.6 میلیارد ریالی نهاده های طیور با کاهش سن کشتار

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کاهش سن کشتار مرغ به 42 روز به صرفه جویی هفت هزار و 590 میلیارد ریالی در واردات نهاده های طیور منجر می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت نشست کار گروه ملی کاهش سن و وزن کشتار مرغ با حضور تولید کنندگان مرغ، معاونان امور دام و مدیران دامپزشکی برای بررسی دستورالعمل طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ و رصد مشکلات و اقدام های یک ماه گذشته در استان های کشور امروز (چهارشنبه) برگزار شد. 

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در این نشست اعلام کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح، با کاهش سن کشتار مرغ از 52 روز کنونی به 42 روز، ضریب تبدیل دان به گوشت مرغ از 2/07 به 1/85 کاهش می یابد.
به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، «حسن رکنی» کشتار مرغ در سن بالای 42 روز را به صرفه ندانست و گفت: در برخی مرغداری های پیشرو کشور ضریب تبدیل دان به گوشت 1.7 است که این عدد باید در سایر واحدهای مرغداری رواج یابد.
وی تصریح کرد: هدفگذاری کشورهای پیشرفته در زمینه ضریب تبدیل غذایی گوشت مرغ برای سال 2025 دستیابی عدد یک به یک است یعنی در ازای یک کیلوگرم دانی که مرغ می خورد، یک کیلو وزن پیدا کند.
این مسوول افزایش دفعات جوجه ریزی، فراهم سازی زمینه صادرات، افزایش سود خالص تولید کنندگان مرغ گوشتی، ارتقای کیفیت و طعم و کاهش ضایعات را از دیگر مزایای اجرای طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ عنوان کرد.

بازار جوجه به سوی بورس هدایت شود
معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بازار جوجه به منظور شفاف سازی در قیمت، عرضه و توزیع باید به سوی بورس هدایت شود.
رکنی ایجاد تقاضا برای مرغ سایز را ضروری خواند و گفت: در این زمینه باید در جامعه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود.
وی اجرای موفق طرح کاهش وزن و سن کشتار مرغ را مستلزم عزم ملی، مشارکت سایر دستگاه و همراهی مصرف کنندگان، تولیدکنندگان، کشتارگاه ها و میدان های میوه و تره بار دانست.
رکنی اضافه کرد در بعضی استان ها مانند اصفهان، پیشرفت در مرحله نخست این طرح بالاتر از انتظار بود و بعضی استان ها نیز مشکلاتی داشتند. 
معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن امیدواری در تداوم این طرح، خواستار همکاری و مشارکت مراکز علمی و دانشگاهی در اجرای این طرح شد.
وی اعام کرد مشکل برخی کشتارگاه های کشور که سورتر(درجه بندی کننده) ندارند، باید در یک محدوده زمانی رفع شود.

تثبیت قیمت نهاده ها و تشویق تولیدکنندگان مرغ سایز
دبیر ستاد کاهش سن و وزن کشتار مرغ و مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی و مرغداران گوشتی ایران، اجرای این طرح را برای تولیدکنندگان سودآور عنوان کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد بهترین بازار نژادهای تجاری که در اختیار داریم در سن 37 تا 42 روز است.
«محمد کمالی» بهبود کیفیت گوشت، روند رشد سود با تغییر سن پرورش و قیمت جوجه، تسهیل صادرات و دستیابی به بازارهای هدف را از اهداف طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ عنوان کرد.
کمالی جلوگیری از زنده فروشی، ابلاغ قیمت بالاتر برای مرغ سایز برای تشویق مرغداران، کنترل و ارزیابی مبادی و ورود مرغ در میدان بهمن تهران و ارایه خدمات به مرغداران را از الزامات اجرای این طرح برشمرد.
وی کارشکنی واسطه ها به دلیل کاهش سودهای غیرمتعارف، بی ثباتی قیمت نهاده ها بویژه جوجه یک روزه، افزایش شمار واحدهای پرورش مرغ در کشور و برخی زیرساخت های غیرآماده مانند تجهیزات کشتارگاه ها را از مشکلات موجود در زمینه تولید مرغ سایز اعلام کرد.
دبیر ستاد کاهش سن و وزن کشتار مرغ عرضه جوجه در بورس کالا و کنترل و نظارت دقیق دامپزشکی و معاونت امور دام در اجرای طرح را خواستار شد.
به گزارش ایرنا، در مرحله نخست دستورالعمل اجرایی طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ، وزن کشتار یک کیلو و 900 گرم تا دو کیلو و 200 گرم در نظر گرفته شده و افق طرح، رسیدن به وزن یک کیلو و 900 گرم است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 331
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران