پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267509 تاریخ : 1395/12/10-19:41:35
,5,17,
صدور بیش از 9 میلیارد دلار ضمانت نامه برای سرمایه گذاری خارجی

معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد:

صدور بیش از 9 میلیارد دلار ضمانت نامه برای سرمایه گذاری خارجی

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : امسال بیش از 9 میلیارد دلار ضمانت نامه برای سرمایه گذاری خارجی صادر شد و تاکنون بیش از یک میلیارد دلار از طریق سیستم بانکی به کشور وارد شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , محمد خزاعی امروزسه شنبه در نشست تخصصی برجام، اقتصاد مقاومتی، سرمایه گذاری، اشتغال و کارآفرینی در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اقتصاد مقاومتی و اجرای برجام دو بال پرنده برای توسعه کشور محسوب می شوند.

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران تاکید کرد: برجام مظلوم واقع شده، اما همانطور که وزیر کار اعلام کرد، چنانچه توافق انجام نمی شد، شرایط امروز مشخص نبود.
وی افزود: برخی گفته اند، نتایج برجام مشاهده نمی شود، اما اقتصاد ایران نظیر بیماری است که اکنون با دارو شرایط دشوار بیماری را می گذراند.
خزاعی افزود: نخستین آثار برجام در بهبود شرایط بین المللی دیده می شود که براساس آن اجماع مهندسی شده میان آمریکا و اروپا علیه ایران درهم شکسته است.
وی یادآور شد: جمهوری اسلامی به جایی رسیده بود که کشورهای روسیه و چین با وجود رابطه مناسبی که با ایران داشتند، از حق وتوی خود به نفع ایران استفاده نمی کردند.
این مقام مسئول گفت: اکنون در شرایطی قرار گرفته ایم که رییس جمهوری آمریکا هم نمی تواند شرایط را به گذشته برگرداند و این توفیق بزرگی برای ایران است.
وی اتفاق مثبت از بین رفتن هماهنگی میان اروپا و امریکا را حاصل توافق برجام دانست و گفت: اجرای برجام موجب حضور نمایندگانی از کشورهای جهان شد که 10 سال در ایران حاضر نشده بودند. 
خزاعی تاکید کرد: ایران برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید توان خود را افزایش دهد تا بتواند در برابر هر تهدید خارجی روی پای خود بایستد .
حسین ابویی مهریزی معاون وزیر صنعت امروز در نشست اقتصاد مقاومتی اعلام کرد: دوران پسا برجام بیش از هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور انجام شد، که 72 طرح صنعتی و معدنی بزرگ را در کشور شامل می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 453
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران