پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 268050 تاریخ : 1395/12/24-12:23:33
,10028,
صبر و عفو باید به گفتمان مسلط جامعه تبدیل شود

صبر و عفو باید به گفتمان مسلط جامعه تبدیل شود

معاون اول رئیس جمهور : برای مقابله با تنگناهای جامعه باید مفاهیمی مانند صبر و عفو به گفتمان مسلط جامعه تبدیل شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , اسحاق جهانگیری در همایش ملی صبر در سالن اجلاس سران افزود: نه حکومت و نه جامعه و نه هیچ جریان اجتماعی، سیاسی و فرهنگی از سوء ظن، سوء تفاهم و سوء گفتار و رفتار سود نمی برد.

وی از تلاش قوه قضائیه برای برگزاری این همایش قدردانی کرد و گفت: بحث صبر موضوعی مهم در همه زمان ها به ویژه در شرایط کنونی جامعه است و اگر صبر در جامعه تحقق پیدا کند جلوی خیلی از مشکلات اجتماعی کشور گرفته می شود.
جهانگیری با اشاره به اینکه نبودن روحیه بخشش، گذشت و صبوری در جامعه به سلامت و روان جامعه آسیب جدی می زند افزود: جامعه ما نباید از این روحیات اخلاقی محروم شود و در غیر این صورت شاهد بحران های اجتماعی خواهیم بود.
معاون اول رئیس جمهور گفت: امسال 4 جلسه در حضور رهبر معظم انقلاب و سران سه قوه و سایر مسئولان درباره آسیب های اجتماعی داشتیم که در این جلسات تاکید شد با روش های علمی و دقیق اقداماتی صورت  گیرد تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری این جلسات و همچنین تشکیل ستاد ملی صبر شاهد آثار و برکات خوبی باشیم.
معاون اول رئیس جمهور گفت: هر چه که پیش می رویم با موانع و تنگناهایی در برابر شهروندان، جامعه و کشور روبرو می شویم که لزوم داشتن صبر، عفو و اصلاح ذات البین را ضروری می سازد.
 
ضرورت فرهنگ صبر در تحقق برنامه های توسعه ای
 
معاون اول رئیس جمهور گفت: هیچ برنامه توسعه ای و تحول اقتصادی به دور از فرهنگ مدارا و صبر قابل تحقق و اجرا نیست. 
جهانگیری با بیان اینکه جامعه بدبین و بدگمان توان حل مشکلات را ندارد افزود: هر برنامه دقیقی که نوشته می شود، هر تحولی پیش نیازش این است که فرهنگ مدارا و صبر در جامعه افزایش پیدا کند و اگر این خواسته محقق نشود تحقق برنامه نیز دشوار و غیر ممکن می شود. 
وی با بیان اینکه وجه غالب حاکم بر توسعه جامعه وجه فرهنگی توسعه است گفت: هرجا سرمایه اجتماعی کم شود ، همبستگی ، اعتماد و مشارکت و امید به آینده نیز در میان شهروندان و نهادهای مدنی جامعه کاهش پیدا می کند و منابع انسانی دچار اختلال می شوند. 
جهانگیری افزود: اگر بخواهیم به جهات مختلف سرمایه های کشور نگاه کنیم، حتما سرمایه های اجتماعی در اولویت قرار دارد. 
وی ادامه داد: اگر مکارم اخلاقی در جامعه توسعه پیدا کند و اخلاق وجه غالب و مسلط شود می تواند از زوال سرمایه اجتماعی جلوگیری کند . 
معاون اول رییس جمهور گفت : ما باید انگیزه های اخلاقی را در قالب رفتارهای فرد و اجتماعی تقویت کنیم ، قطعا این مسئله از زوال سرمایه های اجتماعی پیشگیری می کند. 
وی افزود :‌ این کار بزرگ نیازمند این است که همه در همه سطوح یاد بگیریم همدیگر را تحمل و با همدیگر کار کنیم. 
جهانگیری گفت: گاهی اوقات برخی فکر می کنند منظور از مدارا و صبر، صرفا یک کار سلبی است اما صبر محدودیت نیست بلکه گشایش است و فرصت توسعه و پیشرفت و حل مسایل و مشکلات را ایجاد می کند. 
معاون اول رییس جمهور افزود :‌ یک عده از اقتصاد مقاومتی برداشت اقتصاد منزوی دارند ولی مقاومت در اینجا به معنای ایجاد فرصت های بهتر است تا با تکیه بر ظرفیت های درون جامعه، رفاه و آسایش مردم را فراهم کرد. 
وی با بیان اینکه صبر به معنای صلح ، بخشایش و رضایت می تواند به گفتمان جامعه تبدیل شود گفت : امیدوارم که این همایش و ستاد با هماهنگی قوای دیگر، اقتصاد مقاومتی در جامعه به یک گفتمان تبدیل شود. 
معاون اول رئیس جمهور افزود: متاسفانه در برخی مناطق کشور، برخی مشکلات طایفه ای به حالت بغرنج درآمده که در این زمینه نیازمند کار های بزرگ و جدی هستیم.
وی گفت: حتما دولت در این مسیر به قوه قضاییه کمک خواهد کرد و برای فرهنگ سازی در این راستا همکاری می کند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 291
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران