پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 326828 تاریخ : 1396/12/23-09:36:26
,17,
صادرات خدمات فنی مهندسی تابعی از روابط بین المللی است

محمد امیرزاده مطرح کرد

صادرات خدمات فنی مهندسی تابعی از روابط بین المللی است

مساله مهم در صادرات خدمات فنی مهندسی مسایل و روابط بانکی است. چرا که شرکت های ایرانی نمی توانند به موقع ضمانت نامه بفرستند و یا تامین مالی و پشتیبانی مالی کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، کارشناسان معتقدند صادرات خدمات فنی مهندسی می تواند ارزآوری بسیاری داشته باشد و مشکلات اشتغال را تا حدودی حل کند. اما طی سال ها آنطور که باید و شاید به این بخش از صادرات توجه نشده است. مشوق های صادراتی طی چندین سال گذشته، به صادرکننده ها اعطا نشده و روابط بین المللی که زیرساخت صادرات خدمات فنی مهندسی است هم بهبود آنچنانی نداشته است. محمد امیرزاده به بررسی سال آینده صادرات خدمات فنی مهندسی پرداخته است.

صادرات خدمات فنی مهندسی را برای سال آینده چطور پیش بینی می کنید؟

به نظر من اتفاقات خوبی در جریان است. مجلس در بودجه سال 97، مبلغی برای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی در نظر گرفته است. این مبلغ قرار است هم به لحاظ پشتیبانی مالی و هم به عنوان جایزه صادراتی در نظر گرفته شود. بنابراین با وضعیتی که مشاهده می شود، من خوش بینم که سال آینده رشد خوبی برای صادرات خدمات فنی مهندسی وجود داشته باشد.

چه اقداماتی می تواند صادرات خدمات فنی مهندسی را افزایش دهد؟

صادرات خدمات فنی مهندسی تابعی از رفتار و تعامل و روابط بین کشورهاست. روابط بیشتر می تواند به راهیابی شرکت های فعال ایرانی به این کشورها کمک کند. هرچه روابط دیپلماتیک و بین المللی ایران با کشورها قوی تر باشد، راه برای حضور شرکت های ایرانی هموارتر می شود.

در بازارهای سنتی مانند عراق اوضاع صادرات خدمات فنی مهندسی چگونه است؟

ما خوش بین هستیم که دولت بتواند با مذاکره کارها را پیش ببرد. اما فعلا خبرهای خوبی به گوش نمی رسد و به نظر نمی رسد جا برای شرکت های ایرانی مناسب باشد. تقریبا در تمام بازارهای صادراتی جهان به غیر از عمان که با ایرانی ها مثبت برخورد می کند، شرکت های ایرانی با مشکلاتی مواجه هستند.

مهمترین مشکل چیست؟

مساله مهم، مسایل و روابط بانکی است. چرا که شرکت های ایرانی نمی توانند به موقع ضمانت نامه بفرستند و یا تامین مالی و پشتیبانی مالی کنند. اصولا در همه جای دنیا ورود به کسب و کارهای بین المللی با فاینانس و «ای پی سی اف» صورت می گیرد که ایران در این زمینه تقریبا کاری انجام نداده است. اما با این حال امیدواریم اقداماتی برای افزایش صادرات خدمات فنی مهندسی از جایی شروع شود و این حرکت انجام شود.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 288
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران