پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252651 تاریخ : 1395/10/05-14:57:46
,23,
صادرات از مالیات معاف شود

حمیدرضا صالحی، دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران:

صادرات از مالیات معاف شود

در قانون به طور کلی صادرات از پرداخت مالیات معاف است اما از آن جایی که در کشور ما یک سری از اجرای کامل قانون تخطی می‌کنند و از طرفی برخی هم هستند که در اجرای قانون سلیقه‌ای عمل می‌کنند، بنابراین صادرات هنوز از معافیت مالیاتی برخوردار نشده است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، این در حالیست که توسعه و افزایش درآمدهای ارزی و همچنین بالا بردن قدرت صادراتی در گرو معافیت‌های مالیاتی برای صادرات است. در گذشته برای مالیات بر ارزش افزوده کالای صادراتی 2 درصد گاهی هم 3 درصد دریافت می‌شد اما اکنون این میزان به 9 درصد افزایش پیدا کرده است. این میزان طبیعتا بالاست و نمی‌تواند برای کالای داخلی قدرت رقابت در بازار خارجی فراهم سازد.

نرخ 9 درصدی مالیات بر ارزش افزوده عملا مانع از صادرات است، بنابراین به نظر می‌رسد بهتر باشد که به طور کلی صادرات را از پرداخت مالیات معاف کنیم. برای عملیاتی شدن این کار و از طرفی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های برخی هم می‌شود با ایجاد یک حساب رابط میان مشتری‌ها با سازمان مالیاتی این موضوع را تحقق بخشید. به این صورت که بررسی شود کالای فلان تولیدکننده که مشمول معافیت مالیاتی شده آیا واقعا صادر شده یا خیر و اگر صادر نشده بود، از وی مبلغ موردنظر و جریمه دریافت شود.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 396
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران