پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282762 تاریخ : 1396/05/21-12:21:42
,13,
صادرات 412 میلیون دلاری آبزیان

رئیس سازمان شیلات خبر داد:

صادرات 412 میلیون دلاری آبزیان

رئیس سازمان شیلات از ارزآوری 412 میلیون دلاری محصولات شیلاتی در سال گذشته خبر داد و گفت: تا قبل از برجام تکنولوژی فرآوری برای حضور در بازارهای جهانی از جمله روسیه وجود نداشت اما امروز تجهیزات پیشرفته وارد و زمینه فرآوری 3000 تن میگو فراهم شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، حسن صالحی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - در مراسم افتتاح یک واحد فرآوری محصولات شیلاتی که در نظرآباد برگزار شد، اظهار کرد: نظرآباد از شهرستان‌هایی است که در تولید و صنعت کشور پیشگام است و برخی صنایع در این شهرستان بیش از نیم قرن قدمت دارند.

 صالحی افزود: امروز  این شهرستان به همت تولیدکنندگان، کارگران ماهر و کشاورزان در بخش مربوط به کشاورزی و صنعتی جزو پیشگامان است.
 وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و 100 هزار تن تولیدات انواع محصولات شیلاتی داشتیم که گام بزرگی محسوب می‌شود.
 رئیس سازمان شیلات خاطرنشان کرد: 54 درصد این محصولات از صید دریا بود که نیمی از آن در دریای عمان و اقیانوس هند و 46 درصد از طریق آبزی پروری حاصل شده است.
 معاون وزیر جهاد کشاورزی از جایگاه خوب شیلات ایران در خاورمیانه گفت و تصریح کرد: ایران در زمینه پرورش ماهی قزل آلای آب شیرین و خاویار دنیا اول است.
 این مقام مسئول ادامه داد: در بخش مربوط به صادرات سال گذشته 110 هزار تن محصولات شیلاتی صادر شد که حاصل آن 412 میلیون دلار ارز بود.
 وی از وجود 400 مرکز فرآوری شیلات در کشور خبر داد و افزود: امروز بیش از220 هزار نفر در شیلات اشتغال مستقیم دارند.
 صالحی از آثار برجام در بخش  شیلات گفت و اعلام کرد: تا قبل از برجام تکنولوژی فرآوری برای حضور در بازارهای جهانی از جمله روسیه وجود نداشت اما امروز تجهیزات پیشرفته از برکت برجام وارد شده و زمینه فرآوری 3000 تن میگو را در سال فراهم کرده در حالی که پیش از برجام فقط قادر به فرآوری 40 تن میگو بودیم.
 صالحی با بیان اینکه از 160 هزار تن قزل آلای تولیدی در کشور کمتر از 2000 تن صادر می شد، گفت: سال گذشته 10 هزار تن قزل آلا صادر شد و هدف امسال صادرات 30 هزار تنی است.
 وی در بخش دیگری از سخنان خوبه به مصرف پایین آبزیان در ایران اشاره و اعلام کرد: سال گذشته سرانه مصرف در کشور 10.6 کیلوگرم بود در حالی که متوسط  سرانه جهانی 20 کیلوگرم است.
 صالحی افزود: باید تلاش کنیم شیلات را در سبد مصرف مردم بیاوریم و این شدنی نیست جز با فرآوری  محصولات.
 وی در پایان اعلام کرد: امروز از  21 مرکز فرآوری شیلات کشور که می توانند به روسیه صادرات داشته باشند دو واحد در البرز قرار دارد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 341
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران