پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266914 تاریخ : 1395/11/29-11:32:35
,10029,
شیوع 20 درصدی فشار خون در جامعه

شیوع 20 درصدی فشار خون در جامعه

رئیس مرکز آموزشی درمانی قلب شهید رجایی در حاشیه چهارمین همایش ملی پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی گفت: متأسفانه 20 درصد افراد جامعه دچار فشار خون هستند که 50 درصد این افراد از بیماری خود اطلاعی ندارند و همچنین 50 درصدی افرادی که تحت درمان قرار گفته‌اند در حال حاضر تحت کنترل نیستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  فریدون نوحی، رئیس مرکز تحقیقاتی، آموزشی و درمانی قلب شهید رجایی در حاشیه چهارمین همایش ملی پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی اظهار داشت: متأسفانه باید اذعان کرد که در سال‌های گذشته آمار سکته‌های قلبی در کشور افزایش پیدا کرده است و متأسفانه این موضوع فقط مربوط به سکته‌های قلبی نیست بلکه سکته‌های مغزی نیز در جامعه بیشتر شده است.

وی افزود: مجموعه‌ای از عوامل در بروز این حادثه دخیل هستند که افزایش سن، فشار خون بالا، سبک زندگی ناسالم و مصرف دخانیات از جمله این عوامل هستند.

نوحی ادامه داد: در حال حاضر 20 درصد افراد جامعه به فشار خون بالا مبتلا هستند که 50 درصد این افراد از بیماری خود اطلاعی ندارند و حتی افرادی که از این عارضه اطلاع دارند نیز مورد درمان قرار نگرفتند و باید دانست 50 درصد افرادی که تحت درمان قرار گرفته‌اند نیز تحت کنترل نیستند.

وی بیان کرد: این موضوع در حالی است که می‌توان با یک کنترل ساده از بروز بیماری‌های قلبی ناشی از فشار  خون پیشگیری کرد. همچنین چاقی و عدم تحرک از فاکتورهای مهم بروز سکته‌های قلبی هستند و این در حالی است که بخش قابل توجهی از جامعه ما و خصوصاً کودکان از چاقی رنج می‌برند.

رئیس مرکز تحقیقاتی، آموزشی و درمانی قلب شهید رجایی در خصوص عوامل مؤثر دیگر در بروز سکته‌های قلبی گفت: بیماری قند، بالا بودن چربی خون و همچنین استفاده از فست‌فودها و سبک زندگی ناسالم از دیگر عوامل بروز این حادثه هستند.

نوحی افزود: کشورهای صنعتی در سال‌های گذشته به طور قابل توجهی آمار سکته‌های قلبی خود را کاهش داده‌اند و این موضوع در حالی است که کشور ما در خصوص افزایش سکته‌های قلبی گوی سبقت را از آنها ربوده است.

وی تأکید کرد: متأسفانه برخی از مردم کشور ما سبک زندگی سالمی ندارند و باید دانست زمانی که عواملی مانند مصرف سیگار، چاقی و استفاده از چربی‌ها در کنار هم قرار گیرند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی به صورت تصاعدی افزایش خواهد کرد و ممکن است سکته‌های قلبی و مغزی در بهترین سال‌های زندگی افراد رخ دهد.

این متخصص قلب و عروق در خصوص میزان دسترسی مردم به داروها برای درمان بیماری‌های قلبی و عروقی در سطح کشور گفت: خوشبختانه یک سری از داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شوند که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و بخش دیگری از داروها نیز از کشورهای خارجی وارد کشور می شود و در حال حاضر از لحاظ تأمین دارو برای بیماران قلبی و عروقی با مشکل مواجه نیستیم.

نوحی در پایان در خصوص بدهی‌های سازمان‌های بیمه‌گر به مراکز درمانی گفت: مشکلات ما با سازمان‌های بیمه‌ای مشکلاتی مزمن است و سازمان‌های بیمه‌گر نیز مشکلات خاص خود را دارند که این موضوع به یک چالش بین سیستم درمانی و بیمه‌ها تبدیل شده است؛ البته مردم از این موضوع ضرر خواهند کرد و مردم انتظار دارند بیمه‌ها هزینه‌های درمانی آنها را تحت پوشش قرار دهند که امیدواریم مشکلات بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و سایر مراکز درمانی با پرداخت بدهی بیمه‌ها به زودی حل شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 309
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران