پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 327054 تاریخ : 1396/12/28-08:10:36
,6,17,
شوک بازار با حذف گری مارکت‌ها در نبود نمایندگی رسمی/ هیچ نهاد یا سازمانی مسئول قیمت‌گذاری خودرو نیست

پارسایی مطرح کرد:

شوک بازار با حذف گری مارکت‌ها در نبود نمایندگی رسمی/ هیچ نهاد یا سازمانی مسئول قیمت‌گذاری خودرو نیست

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 مجلس،گفت: هیچ نهاد یا سازمانی قیمت‌گذاری خودرو را انجام نمی‌دهد بلکه بر اساس خود اظهاری خودروسازان این مسئله صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بهرام پارسایی درخصوص مصوبه هیات دولت مبنی بر حذف غیرنمایندگی‌های خودرو برای واردات، اظهار داشت: تا زمانی که طرح دو فوریتی ساماندهی صنعت خودرو که در نوبت ارائه در صحن علنی قرار دارد تبدیل به قانون نشود آشفتگی بازار در صنعت خودرو را شاهد هستیم، چرا که منافع کلان در خودروسازی و واردات آن وجود دارد.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با وجود منافع کلان در این صنعت ممکن است در آن مافیاهایی شکل بگیرند، گفت: در زمینه قانون در صنعت خودرو ضعف‌هایی وجود دارد، چرا که هرچه جلسات بیشتری در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در این خصوص برگزار می‌کنیم به ضعف قوانین در این صنعت پی می بریم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه هیچ نهاد یا سازمانی قیمت‌گذاری خودرو را انجام نمی‌دهد بلکه بر اساس خود اظهاری خودروسازان صورت می‌گیرد، ادامه داد: این مسئله جای تعجب دارد که تولیدکننده قیمت گذاری و عرضه محصول را برعهده داشته باشد و پاسخگوی هیچ‌کسی نیز نباشد.

تولیدکنندگان داخلی توان رقابت با خودرو وارداتی را ندارند

پارسایی با تاکید بر اینکه خودروسازان به اسم تولید داخلی از ارز مبادله‌ای استفاده می‌کنند و عوارض و گمرک  پرداخت نمی‌کنند اما با وجود این حجم از حمایت توان رقابت با خودرو خارجی که چند برابر قیمت دارد را ندارند، عنوان کرد: تا زمانی‌که این طرح دو فوریتی تبدیل به قانون نشود شاهد این نابسامانی در صنعت خودرو هستیم.

برخی نمایندگی‌های با سابقه واردات خودرو پروانه رسمی از شرکت مادر ندارند

وی با بیان اینکه باید با استفاده از الگوی خارجی اقدام به واردات خودرو کنیم، تصریح کرد: حذف گری مارکت‌ها در صورتی که نمایندگی‌های رسمی و گسترده در کشور وجود داشت شوکی را به بازار وارد نمی‌کرد، اما در حال حاضر نمایندگی‌ها نیز انحصاری شده‌اند و حتی بر اساس استعلام‌های صورت گرفته از شرکت مادر برخی از نمایندگی‌ها که ده‌ها سال است در کشور فعال هستند مجوز و پروانه ندارند و شرکت مادر اعلام کرده که در ایران نمایندگی نداشته و قصد تاسیس نمایندگی نیز ندارند.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: همه امید ما به این است که طرح دو فوریتی ساماندهی خودرو در مجلس شورای اسلامی تصویب و یک‌بار برای همیشه مشکلات صنعت خودرو برطرف شود.

 


منبع: خبرگزاری خانه ملت



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 315
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران