پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305206 تاریخ : 1396/07/09-09:04:28
,10028,
شناخت خدا اصلی ترین وظیفه مردم است

شناخت خدا اصلی ترین وظیفه مردم است

آشنایی باهدف قیام امام حسین(ع)

آیت الله اراکی از شناخت خدا به عنوان یکی از اصلی‌ترین وظایف مردم یاد کرد و گفت: خداوند برای هر کاری مأمور و ملکی دارد و در همه کارهای خود به صورت سلسله مراتب از ملائک خود استفاده می‎کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، آیت‌الله محسن اراکی در مراسم عزاداری هفتمین شب محرم که در حسینیه شهدا واقع در بلوار شهدای 15 خرداد قم برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) گفت: مردم در مراسمات عزاداری باید با راه، روش و اهداف قیام امام حسین(ع) آشنا شوند و در زندگی خود آنها را بکار گیرند.

وی با اشاره به اینکه زیارتنامه‌های ائمه اطهار(ع) سرشار از معارف الهی است، عنوان کرد: شیعیان باید به زیارت نامه‌های اهل بیت(ع) توجه بیشتری داشته باشند چرا که بسیاری از ویژگی‌های امامان و معصومین(ع) در القابی که در زیارتنامه‌ها به آن‌ها داده می‌شود قابل درک و فهم است.
 دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) یک رسالت الهی بر عهده ایشان بوده است، مطرح کرد: زمانی که مردم یک جامعه برای برپایی حکومت الهی درخواست می‌دهند و اعلام آمادگی می‌کنند امام زمان(عج) مردم را یاری می کند تا بتوانند حکومت عدل را برپا کنند.
وی با اشاره به اینکه یکی از اختلافات میان شیعیان و مسلمانان با سکولارهای غربی‌ شیوه نگاه کردن به خداوند است، خاطرنشان کرد: حکمت به معنی این است که اگر انسان می‌خواهد کاری را انجام دهد و زمان و هزینه را در این کار صرف کند باید بهترین نتیجه را از این کار ببیند در نتیجه با توجه به حدیث کسا خداوند نظام آفرینش را فقط برای پنج تن آل‌عبا آفریده است اما غربی‌ها به خداوند به صورت یک پدر بزرگ نگاه می‌کنند و اعتقاد دارند که خداوند نباید در زندگی آن‌ها دخالت و تاثیری داشته باشد.  
 آیت‌الله اراکی با بیان اینکه عنوان فرمانروایی فقط برای خداوند است، تصریح کرد: در نظام‌های اسلامی هم مکان‌های مهم داریم هم زمان‌های مهم که یکی از این زمان‌های مهم روز جمعه است و هر هفته باید ولی امر مسلمانان با مردم ارتباط برقرار کند که نمازهای جمعه نیز در همین راستا برگزار می‌شود.
 وی از شناخت خدا به عنوان یکی از اصلی‌ترین وظایف مردم یاد کرد و گفت: خداوند برای هر کاری مأمور و ملکی دارد و در همه کارهای خود به صورت سلسله مراتب از ملائک خود استفاده می‎کند.

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه در مقابل استفاده نکردن از ظرفیت‌ها مسئول هستیم، اظهار کرد: مردم باید با استغفار کردن خود را از گناهان پاک کنند تا خداوند نیز برکات خود را بر مردم نازل کند و آنان را از عذاب خود در امان نگه‌دارد.
وی با اشاره به اینکه در کتاب‌های درسی به ادبیات شهدا توجه لازم نمی‌شود، عنوان کرد: یکی از واژه‌هایی که در ادبیات شهدا خیلی کاربرد دارد کلمه ولایت است و در زبان فارسی نیز به شهر ولایت می‌گویند چرا که در یک شهر مردم در چارچوب قوانین سیاسی حاکم شرعی قرار می‌گیرند.
آیت‌الله اراکی با بیان اینکه در قرآن کریم از ولایت به عنوان ولی نام برده شده است، مطرح کرد: اگر از جایگاه خداوند و پیامبر اکرم(ص) به کلمه ولایت نگاه کنیم این کلمه به معنای ولی و سرپرست است اما اگر از جایگاه انسان‌های معمولی به کلمه ولایت نگاه کنیم این کلمه به معنی اطاعت است.
وی افزود: عزت انسان در آن است که جز برای خداوند کمر خم نکند زیرا ارزش انسان بیشتر از آن است که بخواهد برده بندگان خداوند باشد و از آن‌ها اطاعت کند و تنها نظام حکومتی که تمام افراد آن یکسان هستند و یک جایگاه دارند نظام اسلامی شیعی است که تمام انسان‌ها در آن باید از قانون اطاعت کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم تا امروز بیش از کل تاریخ بشر از آغاز آفرینش جنایت کرده است، خاطرنشان کرد: تمام جنایات آمریکا از خودخواهی آن‌ها سرچشمه می‌گیرد و مشکل جهان اسلام با آمریکا این است که مسلمانان می‌گویند باید جوامع به گونه‌ای که خداوند می‌خواهد اداره شود اما آمریکایی‌ها می‌گویند باید به گونه‌ای که ما می‌خواهیم اداره شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 271
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران