پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 377684 تاریخ : 1397/07/08-09:34:59
,10028,
شماره 171 هفته نامه آتیه نو منتشر شد

شماره 171 هفته نامه آتیه نو منتشر شد

شماره یکصد و هفتاد و یکم هفته نامه «آتیه نو»، نشریه تخصصی حوزه رفاه و تامین اجتماعی، صبح امروز، یکشنبه 8 مهر 1397 توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه منتشر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، «جامانده‌ بیمه‌ای نداشته‌باشیم» عنوان نخست این شماره از هفته نامه آتیه نو است که به بررسی «اثربخشی راهبردهای اخیر تامین‌اجتماعی برگسترش چتر بیمه‌ای مشاغل حاشیه‌ای و مغفول مانده» پرداخته است.

به نوشته هفته نامه آتیه نو، ممکن است شهریور ماه، آخرین باری باشد که مرکز آمار گزارش می‌کند رشد اقتصادی کشور مثبت بوده است. اقتصادی که چندین ماه است عملکردی متفاوت از پیش‌بینی‌‌های نهادها و مراجع آماری داخلی و بین‌المللی داشته و هرچه هم می‌گذرد، بیش از پیش بی‌مانندی این دوران را به همگان اثبات می‌کند. نه از کف بازار خبرهای خوبی می‌رسد و نه کسی حریف دلار می‌شود که یکه‌تازانه جلو می‌رود.سناریوهای مختلفی در تحلیل چرایی، چگونگی و دامنه اثرگذاری وضع کنونی بر نرخ تورم، رکود تولید و از همه مهمتر بر معیشت و زندگی مردم مطرح شده که شاید فعلا نتوان به آسانی درباره آن‌ها نظر داد، اما حوزه‌ کلیدی که اذهان بسیاری را به خود مشغول کرده، بازار اشتغال و بیکاری است. از هفته گذشته توزیع بسته‌های حمایتی و رفاهی میان دهک‌های پایین درآمدی شروع شده و درباره بیکاری هم گفته شده، دولت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به واحدهای تولیدی کمک می‌کند تا سیاست‌های حفظ سطح اشتغال کنونی از اعتبار نیفتند.در این میان، بازیگران مکمل و راه‌هایی میان‌بُر هم وجود دارد که تامین‌اجتماعی مصداق بارز آن است. اخیرا این سازمان اعلام کرده، گروه‌های هدف جدیدی از جمله زنان خانه‌دار را شناسایی کرده و قصد دارد شرایط گسترش پوشش بیمه‌ای به میان آ‌ن‌ها را مهیا ‌کند. این ایده کمکی، می‌تواند راه را به دولت نشان ‌دهد تا از رهگذر آن، تبعات اجتماعی نابسامانی‌های اخیر اقتصاد و  همین طور هزینه‌های پرداختی نظام تصمیم‌گیر را کاهش دهد.

بیمه زنان خانه‌دار؛ گامی بلندتر از همیشه

«بیمه زنان خانه‌دار؛ گامی بلندتر از همیشه» عنوان یادداشتی به قلم منصور آتشی، مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی است. به نوشته آتشی، رسیدن به چشم‌انداز روشنی از توسعه و آرمان‌هایی که بسیاری از ملت‌ها در دالان‌های تاریخ، آن‌ها را می‌جویند مستلزم عبور از مرزهای کوتاه و بلند توسعه‌نیافتگی است. ورای این مرزهاست که آرمان‌، هدف یا خواسته پیشرفت و آسایش محقق می‌شود و این میسر نیست مگر با پویش‌ همگانی و جهد و جدیت در پیگیری و داشتن استراتژی‌های فکر شده و آزمون پس داده. به طور حتم همگان معترفیم که داشتن کشوری آباد با شهروندانی مسئول در برابر محافظت از آرمان‌های مشترک، نیازمند برخورداری از سطح قابل‌قبولی از رفاه اجتماعی است که بسته به موقعیت‌های خاص، از کشوری به کشور دیگر تفاوت‌هایی دارد. زمانی که اولویت‌ها، همچنین مسیر معین باشد، جامه عمل پوشاندن بر آن‌ها نیز آسان‌تر است. کشورهای زیادی را می‌توان سراغ گرفت که با اصول و شیوه‌هایی مشابه یا حتی متفاوت، مسیر بسط و تعمیم عمومی شاخص‌های رفاه اجتماعی را طی کرده‌اند و امروز در زمره ممالک توسعه‌یافته به حساب می‌آیند. کشورهایی که با نرخ پایین بیکاری، اشتغال قابل‌اعتنا و مشارکت حداکثری در مسائل، توانسته‌اند مرزها و به عبارتی از همه تنگناها عبور کنند و برای شهروندان خود رضایتمندی و آرامش به ارمغان بیاورند. کشور ما نیز از جمله همین کشورهاست که گذشته از سابقه دیرین تمدنی و جایگاه رفیعی که در مسائلی مانند احترام به کرامت انسانی دارد، کوشش‌هایی تقریبا صدساله نیز برای بهبود سطح رفاه عمومی میان قشرها و طبقات مختلف فارغ از جنس و قوم و نژاد و زبان انجام داده است که در این رابطه سازمان تامین‌اجتماعی با بیشترین پوشش بیمه‌ای و متنوع‌ترین خدمات درمانی و بیمه‌ای نزد همگان زبانزد است.

آنلاین‌ها چطور خود را بیمه کنند؟

در این شماره از آتیه نو، محمد حاجی بابایی، کارشناس تامین اجتماعی به سوال هایی درباره نحوه و شرایط بیمه شاغلان کسب‌وکارها در فضای مجازی پاسخ گفته است.

عنوان برخی دیگر از مطالب شماره 171هفته نامه آتیه نو

بهبود معیشت بازنشستگان، اولویت تامین‌اجتماعی است

امتیازهای جدید بیمه‌ای برای زنان خانه‌دار

زیر پر وبال کسب‌وکارهای کوچک را بگیریم

تقاضای کاذب، جولان می‌دهد!

جامعه پیرتر می‌شود و پرهزینه‌تر!

تسکین درد تحریم با داروی ایرانی

شروع کارآفرینی از مسجد

و....



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 337
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران