پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 350805 تاریخ : 1397/03/27-11:03:38
,10028,
شماره 156 هفته نامه آتیه نو منتشر شد

شماره 156 هفته نامه آتیه نو منتشر شد

شماره یکصد و پنجاه و شش هفته نامه «آتیه نو»، نشریه تخصصی حوزه رفاه و تامین اجتماعی، یکشنبه 27 خرداد 1397توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه منتشر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی؛ هفته نامه آتیه نو، طرح جلد و تیتر نخست خود را به نوسانات بازار ارز و تاثیر آن بر چرخه تولید کشور اختصاص داده است. «بازی ارز با کلاف پیچیده تولید » عنوان نخست این شماره از آتیه نو است. به نوشته این هفته نامه،« کسب‌وکارهای از رونق افتاده، معضلی به نسبت قدیمی در تاریخ تحولات اقتصاد ایران است. مشکلات ساختاری داخلی به‌علاوه تحرکات و تصمیم‌گیری‌های عمدتا سیاسی که بیرون از مرزها بر گرده تولید و تولیدکننده ایرانی وارد می‌شود، سال‌های مدیدی است به گرهی کور در اقتصاد در سودای توسعه کشور تبدیل شده است. رکود تولید و افزایش روزافزون هزینه‌ها، کمبود نقدینگی، سهم‌بری اندک بخش تولید از سیاست‌های پولی انبساطی و انقباضی، واردات بی‌رویه، کاهش ارزش پول ملی، ریزش نیروی کار و... همگی چالش‌هایی هستند که تولیدکنندگان ایرانی از گذشته‌های دور با آن روبه‌رو بوده‌اند.»

 تیتر دوم هفته نامه آتیه نو با عنوان «نه شغل دارند نه مهارت و نه درس می‌خوانند!» به بررسی موانع اشتغال  11 میلیون جمعیت 15 تا 24 ساله کشور که بیش از 4 میلیون نفر بیکار هستند می پردازد و در بیان موانع اشتغال جوانان آمده است: «وضعیت بازار کار عموما با شمار شاغلان و بیکاران، مشارکت اقتصادی و نسبت آن با کل جمعیت در سن کار تحلیل می‌شود. با این حال این شاخص‌ها صرفا گویای بخشی از واقعیت است و تصویر کاملی از بازار و تحرک اقتصادی افراد حاضر در آن، به دست نمی‌دهند. بخشی دیگر که غالبا از آن‌ها به «ذخیره پنهان نیروی کار» یاد می‌شود، جوانان در سن کار اما غیرفعالی هستند که به‌رغم میل باطنی، به اجبار موفق به ورود به بازار کسب‌وکار شغل نشده‌اند. شاخص «نیت» (NEET) به بررسی همین افراد می‌پردازد. این شاخص که پس از بحران اقتصادی سال‌ 2008 میلادی، وارد ادبیات مربوط به مطالعات بازار کار شده، توضیح می‌دهد، چطور باید با محاسبه تعداد افراد جوان غیرفعال و بیکار 15 تا 24 ساله‌ای که مشغول به تحصیل نیستند و مهارتی هم فرانگرفته‌اند، بیکاری واقعی را سنجید. سازمان بین‌المللی کار می‌گوید رویاپردازی جویندگان کار به نبود شغل، محدود نمی‌شود بلکه عوامل دیگری نیز دخیل‌اند. از نظر این نهاد بین‌المللی، شاخص «نیت» مناسب‌ترین معیار برای نشان‌دادن واقعیات اقتصادهای در حال ظهور است.»

نحوه محاسبه مستمری ها در سال 97

در این شماره از آتیه نو محمد حاجی بابایی، کارشناس تامین اجتماعی به سوال های درباره نحوه محاسبه مستمری ها در سال 97 پاسخ گفته است. به نوشته حاجی بابایی، «بر اساس ماده 96 قانون تامین‌اجتماعی، سازمان تامین‌اجتماعی مکلف است میزان تمامی مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یک‌بار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیئت‌وزیران به همان نسبت افزایش دهد. همچنین بر اساس ماده 111 قانون مذکور، مستمری ازکارافتادگی کلی و مستمری بازنشستگی و مجموع مستمری بازماندگان در هر حال نباید از حداقل مزد کارگر عادی کمتر باشد .»

عنوان برخی دیگر از مطالب شماره 156هفته نامه آتیه نو:

مرهمی بر پیکر زخمی تولید

باور خطر تحریم ها؛ آغاز خودباوری است

هیولای ارز، مولود نظام معیوب بانکی

بیماری هایی که کمر بیمار و بیمه را باهم خم می کنند!

بازار پرجاذبه طراحی لباس

هوشمندسازی خانه ؛ رویایی که کسب و کار شد

هنرمندان تئاتر حال و روز مساعدی ندارند

آغاز عصر جدید خویش فرمایی در اروپا



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 258
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران