پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 313761 تاریخ : 1396/10/24-11:34:14
,10028,
شماره 137 هفته نامه آتیه نو منتشر شد

شماره 137 هفته نامه آتیه نو منتشر شد

یکصد و سی و هفتمین شماره هفته نامه «آتیه نو»، نشریه تخصصی حوزه رفاه و تامین اجتماعی، صبح امروز، یکشنبه 24 دی ماه 1396 توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه منتشر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛  خرج از کدام جیب؟! عنوان پرونده ای است که روی جلد این شماره هفته نامه آتیه نو نشسته است.

در گزارش اصلی این پرونده آمده است:«در آستانه ورود به ششمین فاز از اجرای بزرگ‌ترین طرح اجتماعی دولت دوازدهم سازمان‌های بیمه‌گر، خواستار کنترل‌های بیشتر بر روندها و هزینه‌های آن هستند. قریب به سه‌ونیم سال از اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور می‌گذرد. طرحی که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری دولت یازدهم در عرصه داخلی بوده و همان‌طور که حامیان پروپاقرص آن از ابتدا نوید می‌دادند، دستاوردهایی قابل‌توجه برای مردم داشته است. مدافعان طرح می‌گویند بیماران، نسبتا رضایت‌مند هستند و در اثبات نظر خود، به کاهش هزینه‌های پرداخت مستقیم از جیب مردم استناد می‌کنند. در طیف مقابل هم هستند منتقدان سرسختی که از نظرشان، طرح تحول نظام سلامت به بن‌بست‌های ساختاری مسئله‌ساز برخورده است؛ بن‌بست‌هایی که یک نمای آن کمبودهای منابع مالی و تقلای بی‌سابقه دولت و سازمان‌های بیمه‌گر برای مدیریت هزینه‌ است. کمبودهایی که از نظر کارشناسان، اگر چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود، پایداری درازمدت بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری دولت در عرصه داخلی را زیرسوال می‌برد. ابهام‌های طرح حتی بیشتر از اینها هستند. هنوز کسی نمی‌داند باید چه نمره‌ای به طرح تحول نظام سلامت بدهد؟ یا اینکه این طرح چقدر به اهداف کوتاه‌مدت خود دست‌ پیدا کرده؟ یا دورنمای آن چه خواهد بود؟ نبود نگاه جامع و دربرگیرنده همه ابعاد، ارکان و پیش‌نیازهای نظام سلامت، نظیر حوزه آموزش و سیاستگذاری هم جای بحث دارد. حال پرسش این است که چرا نظام سلامت در چنین طرحی دچار این حجم از نوسان،مشکلات اجرایی و تضادهای عملکردی شده؟ از همه مهم‌تر، باید به این سوال جواب داد که هزینه  سیاستگذاری‌های تک ساحتی وغیرجامع ، بر دوش چه کسانی بوده؟ و سرانجام اینکه آیا می‌توان به‌گونه‌ای عمل کرد که این طرح بارفع نواقص به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ اصلاحات نظام سلامت کشور قلمداد شود؟»

نظام چندلایه بیمه‌اجتماعی روی میز دولت

«نظام چندلایه بیمه‌اجتماعی روی میز دولت» دومین عنوان روی جلد شماره 137 هفته نامه آتیه نو است. در این مطلب اظهارات دکتر سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در یک برنامه تلویزیونی بازتاب داده شده است. به نوشته آتیه نو، او از بررسی نظام چندلایه بیمه‌ای در هیئت دولت خبر داده و گفته است: «در لایحه جدید، نظام چندلایه بیمه‌ای ایجاد می‌شود و برای افرادی که درآمدشان زیر حداقل دستمزد است نیز بیمه فراگیر پیش‌بینی شده تا همه آحاد جامعه، تحت‌پوشش قرار گیرند.»

پدر دلسوز می‌خواهیم

هفته نامه آتیه نو در شماره 137 خود درباره الزامات اصلاح صندوق‌ها و رفع تنگناهای نظام بازنشستگی در  با سیدمحمد عباس‌زادگان، اولین رئیس موسسه عالی پژوهش تامین‌اجتماعی گفت و گو کرده است. او در این گفت و گو در آسیب‌شناسی اوضاع نابه‌سامان صندوق‌ها، سهم زیادی به برخی رویکردهای کوته‌نگرانه و مدیران همه‌چیزدان در برخی مقاطع زمانی می‌دهد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهیدبهشتی و مدیرعامل فعلی بیمه تجارت‌نو، مسائل و مشکلاتی را که موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز برای کشور ایجاد کردند، تجربه‌ای تلخ اما سودمند می‌داند که باید آن را به حوزه‌هایی دیگر از جمله صندوق‌های بازنشستگی تعمیم داد. او از مدیران می‌خواهد آستانه تحمل‌شان را بالا ببرند و شجاعت روبه‌روشدن با تبعات تصمیمات‌شان را داشته باشند و از دولت هم می‌خواهد که با محافظه‌کاری کمتر، پدرانه در حل این مشکل رفتار کند.

عنوان برخی دیگر از مطالب شماره 136 هفته نامه آتیه نو

ایرادها ساختاری است، نه بودجه‌ای!

انتخاب‌های پیش روی طرح تحول سلامت

بازی‌ برد-برد کاهش هزینه‌ها

حکمرانی خوب درحوزه سلامت یا منطق بازار؟!

کارآفرینی را ترویج کنیم نه فلافل‌فروشی ‌را!

کسی نمی‌پرسد بیمه هستید یا نه؟!

خشونتی علیه تن کودکان

کدام ایستگاه از قطار پیاده شویم؟

نیمی از سالمندان کمبود ویتامین D دارند

نظام بازنشستگی روس‌ها‌ هم حسابی ناخوش است!

و....



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 364
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران