پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 313171 تاریخ : 1396/10/17-13:33:02
,10028,
شماره 136 هفته نامه آتیه نو منتشر شد

شماره 136 هفته نامه آتیه نو منتشر شد

یکصد و سی و ششمین شماره هفته نامه «آتیه نو»، نشریه تخصصی حوزه رفاه و تامین اجتماعی، صبح امروز، یکشنبه 17 دی ماه 1396 توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه منتشر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ صدای فرودستان را بشنویم» عنوان گزارشی است که روی جلد این شماره هفته نامه آتیه نو نشسته است. در این گزارش تصریح شده است که «تقویت نظام تامین اجتماعی چندلایه، تعریف و توزیع کارشناسی حمایت‌های رفاهی، شفافیت اقتصادی و مبارزه با فساد راهکارهای قابل‌اتکای مبارزه با فقر هستند.»

به نوشته این هفته نامه،«مدت‎هاست که حرف از یک نظام چندلایه رفاه تامین ‌اجتماعی، برای مقابله با شوک‎های اقتصادی در میان است. اجرای این سیاست البته در دستورکار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و مهرماه امسال بود که علی ربیعی، گفت: «نظام تامین‌اجتماعی چندلایه، راه‌حل فقرزدایی است.» اما نظام چندلایه رفاه تامین ‌اجتماعی، چه مواردی را در بر می‎گیرد؟ سند نظام تامین‌اجتماعی چندلایه کشور، با تمرکز بر «توانمند‌سازی اقشار کم‌درآمد»، «مصون‌سازی صندوق‌های بازنشستگی از افزایش بار مالی» و «اولویت‌بندی خدمات بهداشتی و درمانی» موردتوجه بسیاری از کارشناسان قرار گرفته است و عمده اقتصاددانان نهادگرا هم بر موثربودن اجرای آن تاکید دارند.  در بند هشتم از اولویت‎های تخصصی ده‌گانه‎ای که در ضمیمه حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شده، بر اجرای نظام تامین‌اجتماعی چندلایه تاکید شده است که نشان می‎دهد دولت دوازهم هم اعتقاد دارد که باید پیوست‎های اجتماعی برای جلوگیری از شوک‎های اقتصادی در نظر گرفته شود. در این پیوست، همچنین به مقولات فقر و محرومیت، آسیب‎های اجتماعی، اشتغال و تعاون هم پرداخته شده و اولویت‎های مرتبط با حوزه رفاه اجتماعی و به ویژه مرتبط با صندوق‎ها و سازمان‎های بیمه‌گر اجتماعی هم موردتوجه قرار گرفته است. با این حساب به نظر می‎رسد اجرای نظام چندلایه تامین و رفاه اجتماعی، یکی از مهم‎ترین راهکارها برای برقراری یک رابطه مسالمت‌آمیز و موثر بین برنامه‎های رشد اقتصادی و تعدیل و اصلاح ساختاری و تامین رفاه اجتماعی و جلوگیری از افزایش فشار بر مردم باشد. »

نظام سلامت زیربار هزینه‌های غیرضروری!

«نظام سلامت زیربار هزینه‌های غیرضروری!» عنوان دوم صفحه نخست شماره 136 هفته نامه آتیه نو است. در این گزارش، خبرنگار آتیه نو تلاش کرده است به این سئوال که«آیا بدون اجرای سیاست‌ کنترل هزینه‌های نظام سلامت، هیچ بودجه‌ای کفاف این بخش را خواهد داد؟» پاسخ دهد.

به نوشته هفته نامه آتیه نو،«در صورت تخصیص کامل منابع پایدار به نظام سلامت، یک ریال از این اعتبارات هم به سازمان تامین‌اجتماعی -به عنوان بزرگ‌ترین خریدار و دومین ارائه‌دهنده خدمات درمانی- نخواهد رسید؛ آن هم درحالی که بر اساس آمارهای ارائه‌شده از سوی سازمان تامین‌اجتماعی، بیمه‌های درمانی بیش از 78 درصد هزینه‌های طرح تحول سلامت را تقبل کرده‌اند. در این وضعیت که بیشترین بار هزینه‌های اجرای طرح تحول سلامت بر دوش بیمه‌هاست، انتظار می‌رود که دولت با پرداخت تدریجی بدهی حدود 110 هزار میلیارد تومانی خود به مجموعه تامین‌اجتماعی، در مسیری گام بردارد که این سازمان بیمه‌گر بتواند در ادامه اجرای طرح تحول سلامت، حداقل با فشار مالی کمتری، از بزرگ‌ترین طرح اجتماعی دولت حمایت کند.»

زیر و بم بیمه‌های مشاغل آزاد

در این شماره از آتیه نو هم همانند شماره های پیشین، محمد حسین قشقایی، کارشناس تامین اجتماعی به سوالات بیمه ای خوانندگان و مخاطبان درباره بیمه مشاغل آزاد پاسخ گفته است.

عنوان برخی دیگر از مطالب شماره 136 هفته نامه آتیه نو

فهم ریشه های فقر(نقد و بررسی زوایای ارقام بودجه‌ای مبارزه با فقر، در سخنرانی فرشاد مومنی و احمد میدری)

پاسخگویی به انتظار فرودستان

رشد اقتصادی فراگیر هزینه دارد

تنش های برآمده از مسایل تلنبارشده

کاهش فقر از مسیر رونق اقتصاد

میزان هزینه کردن برای رفع فقر،انتخابی سیاسی است

اقتصاد غیرنفتی ایران احیا شده است

هنر فراموش‌شده کسب‌وکار‌خانگی‌ شد

زندگی‌مان افتاده در چاله سختی‌ها!

و....



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 345
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران