پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305897 تاریخ : 1396/07/16-18:05:37
,10028,
شماره 123 هفته نامه آتیه نو منتشر شد

شماره 123 هفته نامه آتیه نو منتشر شد

یکصد و بیست و سومین شماره آتیه نو، هفته نامه تخصصی حوزه رفاه و تامین اجتماعی، صبح امروز، یکشنبه شانزدهم شهریورماه 1396 توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه منتشر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ «چگونه بیکاری فارغ‌التحصیلان اَبَرچالش شد؟» عنوان اصلی صفحه نخست این شماره از هفته نامه آتیه نو است، گزارشی از وضعیت فارغ التحصیلان و دانشگاه های کشور که بسیاری از آنها رویکردی مدرک سازانه به خود گرفته اند و فقط جوانان را با مدرک فوق لیسانس و دکترا، فارغ التحصیل می کنند. بر اساس این گزارش، 75 درصد جویندگان کار، فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند و نرخ بیکاری تابستان امسال، 7/ 11 درصد اعلام شد. وقتی بدانیم نرخ بیکاری بهار امسال، 6/ 12 درصد بوده، امیدوار می شویم که شیب بیکاری، نزولی است. اما این چیزی از نگرانی های کارشناسان، مسئولان، خانواده ها و خودِ بیکاران کشور کم نمی کند. واقعا با این همه بیکار چه باید کرد؟ این ها سوال هایی است که این گزارش در پی پاسخ به آنهاست.

مطالبات پیمانکاران روی میز تامین‌اجتماعی!
هفته گذشته مدیران و کارشناسان سازمان تامین‌اجتماعی به سندیکای شرکت‌های تاسیساتی و صنعتی ایران رفتند تا در کارگاه هم‌اندیشی و آموزشی، با موضوع «نکات کلیدی بیمه پیمانکاران» در جریان مسائل پیمانکاران قرار گرفته و در صورت لزوم بازخوردهای آنان را برای طرح در کمیته تنقیح قوانین‌ و اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها حوزه پیمان‌ها به‌کار گیرند. مشروح این کارگاه در شماره اخیر آتیه نو درج شده است.


دور تازه‌ای از گمانه‌زنی‌ها بر سر تجمیع بیمه‌ها
آن‌طورکه برخی منابع می‌گویند دولت به‌زودی لایحه‌ای جامع را برای انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت به صحن مجلس خواهد برد. موضوعی که یک‌بار در قالب پیشنهادی الحاقی مطرح شده بود، اما با اختلاف یک رای، نظر موافق نمایندگان را جلب نکرد. اما اهمیت این انتقال تا چه اندازه است؟ آیا بحث بر سر تجمیع بیمه‌هاست یا پای موضوعات دیگری در میان است؟ چرا وزارت بهداشت نسبت به عملکرد شورای عالی بیمه معترض است و اختیار آن را مطالبه می‌کند؟


اشتیاق اروپایی، تهدید آمریکایی
دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، از فرصت سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل برای به چالش‌کشیدن دوباره توافق هسته‌ای و تلاش برای جلب حمایت متحدان اروپایی به‌منظور افزایش فشار بر ایران استفاده کرد، اما اظهارات او نه‌تنها مورد اقبال جامعه بین‌المللی قرار نگرفت بلکه شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد متحدان آمریکا در آن‌سوی آتلانتیک در جهت عکس خواسته‌های ترامپ و به‌سوی تقویت روابط با ایران حرکت می‌کنند. این موضع ترامپ، پیامدهای دیگری نیز دارد که ازجمله آنها می‌توان به فرصت‌سوزی برای شرکت‌های آمریکایی اشاره کرد. اسپونتیک در‌این‌زمینه می‌نویسد، واشنگتن به‌جای تقویت شرایط اقتصادی در سراسر جهان و برقراری صلح و ثبات، به‌طور یک‌جانبه درحال وضع تحریم‌ها علیه ایران است و از این طریق مانع از رقابت شرکت‌های آمریکایی با همتایان اروپایی‌شان می‌شود.


کسی به فکر سلامت روان جامعه هست؟
آتیه‌نو در این شماره به‌ مناسبت روز جهانی سلامت روان  از غفلت‌هایی می‌گوید که منابع نظام درمانی کشور را هدر می‌دهد؛ چرا که بدون توجه به سلامت روان، هیچ جامعه‌ای به سطح مطلوب سلامت نخواهد رسید. اینکه مانند چندین دهه قبل، گمان کنیم که جامعه سالم صرفا در سلامت جسمی شهروندان خلاصه می‌شود، تصوری غیرعلمی است که در نظام‌های توسعه‌یافته سلامت، منسوخ شده است.‌در جامعه‌ای که سلامت جسم و روان را به‌عنوان یک مجموعه واحد نبیند و به هر دو حوزه سلامت، توجه یکسان نداشته باشند، علاوه بر اینکه بنیان سلامت جامعه متزلزل خواهد بود، بلکه در این شرایط، هزینه‌های درمانی بیمار و بیمه‌های درمانی نیز افزایش خواهد یافت.


رکود داخلی را با صادرات جبران کردیم
مدیرعامل ذوب‌آهن اگرچه از رکود مصرف داخلی فولاد به‌خاطر مشکلات بازار مسکن گله‌مند است؛ اما از جبران رکود داخلی در بازار فروش خارجی خبر می‌دهد. او همچنین اعلام می‌کند که بعد از برجام و مذاکرات هسته‌ای درخصوص تامین قطعات و بهینه‌سازی خطوط تولید با ‌برخی از شرکت‌های معتبر خارجی مذاکره و تعامل‌های موردنیاز انجام شده که می‌تواند آینده فولاد اصفهان برای بهبود جایگاه خود در صادرات به کشورهای جهان به‌خصوص اروپا را بهبود بخشد. گفت‌وگوی آتیه‌نو با احمد صادقی، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان را در این شماره بخوانید.


پژوهش، محور یک کسب و کار جذاب
این گزارش درباره زنی است موفق که ظرفیت‌های رشته موردعلاقه‌اش را جدی گرفته است. خودش می‌گوید که هنوز راه طولانی در پیش دارد. راست می‌گوید، کسانی که عاشق رشته‌های علوم انسانی هستند، شاهدان عینی این گفته‌اند. رشته‌های علوم انسانی در جامعه ما مساوی شده با علاقه‌مندی منهای کار و درآمد. فخرالسادات هاشمی‌نسب اما این قاعده را به‌هم زد. او جامعه‌شناسی خوانده بود و می‌خواست در همین‌ زمینه فعالیت کند. عاشق پژوهش و تحلیل بود. اولین و آخرین گزینه روی میزش همین بود؛ بنابراین پژوهش را به‌صورت کار و حرفه خود درآورد و دفتری دست‌و‌پا و شروع به پروژه گرفتن کرد.


پاسخ مشاور «آتیه‌نو» به سوالات بیمه‌ای ‌خوانندگان
در این شماره از آتیه نو هم همانند شماره های پیشین، محمد حسین قشقایی، کارشناس تامین اجتماعی به سوالات بیمه ای خوانندگان و مخاطبان پاسخ می گوید. موضوع این شماره قوانینی مرتبط با مستمری بازماندگان بیمه‌شدگان است.
بازنشستگی در خاورمیانه گاهی آرزوست!


آتیه نو در این شماره نگاهی دارد به سیستم‌ها و شرایط صندوق‌های بازنشستگی در منطقه‌ای که نامش با جنگ گره خورده است: خاورمیانه و کشورهای عراق، لبنان، کویت، عربستان، یمن و ...
دیگر عناوین شماره 123 هفته نامه آتیه نو:
رکود داخلی را با صادرات جبران کردیم
شادند، چون هوای هم را دارند!
سالمندی در توییتر و فیسبوک و اینستاگرام
ریشه‌های بحران اشتغال فارغ‌التحصیلان
اقتصاد رفتاری ابزار نادیده سیاست‌گذاری
صعود هفت پله‌ای ایران در شاخص رقابت‌پذیری
سرمایه‌گذاری نه‌بنگاهداری راه رونق شستاست!
چرا باید بر عطاری‌ها نظارت جدی‌تری انجام شود؟
کارآفرینان و مشاغل مناسبتی- فصلی
پول درآوردن از لباس‌های مندرس
گفت‌وگوهای اجتماعی یک‌شبه به نتیجه نمی‌رسند
رابطه برد- برد تامین‌اجتماعی و پیمانکاران
صندوق‌های بازنشستگی از منظر جغرافیا
و ...



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 404
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران