پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 308987 تاریخ : 1396/08/25-16:23:39
,5,
شمارش معکوس برای پاکسازی کامل محوطه چاه مشتعل 147 رگ‎سفید آغاز شد

خارج کردن بقایای دکل 95 با 2 دستگاه اتی‎واگن:

شمارش معکوس برای پاکسازی کامل محوطه چاه مشتعل 147 رگ‎سفید آغاز شد

با راه‎اندازی سامانه خنک کننده (کولینگ) و استفاده از 2 دستگاه اتی‎واگن، 2 محموله مخازن سیال از محوطه چاه 147 رگ‎سفید خارج شد و عملیات پاکسازی بقایای دکل 95 از محوطه چاه شتاب بیشتری گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ گروه عملیات مهار فوران و آتش چاه 147 میدان رگ سفید متشکل از متخصصان شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری شامگاه چهارشنبه (24 آبان‌ماه) طی یک عملیات فشرده چهار ساعته (ساعت 20 تا 24) زیر پوشش آب افشان‌ها و با خنک‌سازی اطراف چاه، 2 محموله مخازن سیال را از درون آتش بیرون کشیدند و به تدریج زمینه دسترسی به سازه اصلی دکل در دهانه چاه را فراهم کردند.

 عملیات پاکسازی محوطه چاه با تلاش بی‌وقفه و کاربست تجهیزات مرتبط با رعایت استانداردهای ایمنی و نگاه ویژه به حفظ سلامت مهارگران طبق برنامه اجرا می‌شود.
 
تاکنون بخش عمده تجهیزات آسیب دیده اطراف چاه 147 رگ سفید تخلیه و به محل‌های پیش بینی شده انتقال یافته و هم‌اکنون تمرکز تیم عملیات مهار آتش و فوران چاه بر خارج کردن بقایای دکل آسیب دیده از کانون آتش است.
 
در همین حال، تجهیزات کاربردی عملیات بستن چاه از سطح (Top Kill) از جمله اتی واگن و استینگر و دیگر متعلقات آماده و به موقعیت چاه انتقال یافته است.
 
دکل 93 فتح به موقعیت لوکیشن C انتقال یافت 
 
از سوی دیگر، با پایان یافتن کار احداث لوکیشن C، دکل حفاری 93 فتح به این موقعیت انتقال یافته است. در این موقعیت یک حلقه چاه عمودی برای مهار چاه از عمق حفاری می شود که در صورت عدم توفیق در عملیات مهار از سطح به عنوان گزینه دوم برای مهار چاه از عمق عمل خواهد کرد.
 
با استقرار کامل این دکل، عملیات حفاری با هدف رسیدن به عمق 2400 متری و کنترل فوران چاه 147 رگ سفید در صورت عدم توفیق در مهار از سطح،  آغاز می شود.
احداث لوکیشن A نیز بعدازظهر امروز (25 آبان ماه) نهایی می‎شود و دکل 94 فتح شرکت ملی حفاری به این موقعیت اعزام خواهد شد. 
 
بر اساس اعلام شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، احداث این لوکیشن‎ها در ساختار سنگی رگ سفید به طور معمول بیش از 6 ماه و بعضا تا هشت ماه به طول می انجامد اما این بار با تمهیدات ویژه و مدیریت جهادی، ظرف 2 هفته به اتمام رسیده است که در نوع خود بی‎سابقه است.
 
بیژن عالیپور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بار دیگر در آخرین جلسه هماهنگی قبل از عملیات خارج سازی بقایای دکل 95، بر رعایت مقررات ایمنی توسط همه عوامل حاضر در منطقه تاکید کرد.
 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 498
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران