پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376857 تاریخ : 1397/06/26-14:30:35
,11,
ششمین لکوموتیو GE به ناوگان راه آهن پیوست

پس از بازسازی و افزایش قدرت در داخل ایران؛

ششمین لکوموتیو GE به ناوگان راه آهن پیوست

ششمین لکوموتیو GE از پروژه 5 + 5 پس از بازسازی و تبدیل آن از سریِ پایین به سریِ بالا به ناوگان راه‌آهن پیوست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم عبیدی مدیر کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج با اعلام این خبر

افزود: پروژه 5 + 5 یک پروژه شامل بازسازی، تعمیر، تبدیل و ارتقا 5 دستگاه لکوموتیو GE سری پایین به سری بالا و تعمیر و بازسازی 5 دستگاه لکوموتیو GE سری بالا است.
وی با اشاره به اینکه این پروژه در قالب قراردادی توسط بخش خصوصی (شرکت تام لکوموتیو آریا) انجام می شود، ادامه داد: بازسازی، تعمیر، تبدیل و ارتقا هر لکوموتیو90 روز زمان می‌برد و تعمیر لکوموتیوها 73 تا 75 درصد صرفه جویی ارزی را با اتکا به توان داخلی به دنبال دارد.
به گفته او، با این تبدیل، علاوه بر افزایش قدرت و کشش لکوموتیوها، افزایش درآمد حمل بار این نوع لکوموتیوها هم کسب خواهد شد و در عین حال، هزینه تعمیرات آن نیز کاهش خواهد یافت.
عبیدی با تاکید بر نقش این فعالیت هم گفت: با عملیات تبدیل و ارتقا این لکوموتیوها، 68 درصد به نیروی کشش لکوموتیو افزوده می‌شود و ظرفیت حمل بار به بیش از 5/2 برابر ( از 1100 تن به 2800 تن) ارتقا پیدا می‌کند.
وی همچنین در تشریح جزئیات فنی این رویداد هم گفت: لکوموتیوهای سری پایین (U30C)GE دارای ضریب معادل لکوموتیو 1.1 بوده که با تبدیل آنها به سری بالا (C30-7i) ضریب معادل لکوموتیو به 1.9 ارتقاء خواهد یافت؛ ضمن اینکه نیروی کشش پیوسته از kgf 24460 بهkgf 41170 افزایش یافته و این موضوع به همراه کاهش حداقل سرعت پیوسته لکوموتیو از km/h 28 به km/h 14.6 به معنی امکان حمل بار بیشتر در سرعت کمتر است.
وی افزود: در بخش تعمیر و نگهداری با توجه به تغییر تراکشن موتورها از سری 761 به 752 و تغییر یاتاقان‌های لغزشی به غلطشی، ضمن افزایش طول عمر آنها، هزینه تعمیرات را به شدت کاهش می دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 350
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران